Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Yerleşim ölçeğinde ısısal konfor koşullarının, iklim verilerinin tasarım parametresi olarak alınmasının sürdürülebilir bir tasarım için önemini kavrayabilme. |
2 |
Fiziksel çevrenin, sürdürülebilir yapı tasarımı ile ilişkisinin önemini kavrayabilme |
3 |
Fiziksel çevre sistemi tasarlama temel prensiplerini iklim dengeli tasarım kriterleri ile öğrenebilme |
4 |
Yapı kabuğunda ve iç mekanda Isısal konfora yönelik çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanabilme |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Çevresel kontrol sistemleri hakkında genel bilgilendirme, derse giriş |
|
|
2 |
Isı, sıcaklık ve ısı transfer yolları hakkında genel bilgilerin verilmesi |
|
|
3 |
Termal konfor ve termal konfor koşulları hakkında genel bilgi |
|
|
4 |
Binalarda ısısal konfor, ısısall konfor koşulları hakkında genel bilgi, bina kabuğunun tanımı ve ısısal konfor arasındaki ilişkiler |
|
|
5 |
Rüzgarın hareket prensibi, hava hareketleri ve doğal havalandırma hakkında genel bilgiler ve doğal havalandırma koşullarını etkileyen pencere tür, konum, boyutları |
|
|
6 |
Güneş ve iklim tanımlarına göre dünya hareketleri, coğrafi konumlar, dünyanın ekseni hakkında genel bilgiler |
|
|
7 |
İklim, iklimi oluşturaa öğeler hakkında genel bilgiler, Türkiye'nin iklim kuşakları hakkında genel bilgiler, iklim bölgelerinin tipik özellikleri. |
|
|
8 |
1. Ara Sınav |
|
|
9 |
Diyarbakır geleneksel evlerini sıcak ve kuru iklim kuşağı açısından değerlendirme ve örneklendirme |
|
|
10 |
Güneşten korunma ve yararlanma durumunda alınacak önelmlerde pasif ve aktif methodlar |
|
|
11 |
Güneşten korunma ve yararlanma durumunda alınacak önelmlerde pasif ve aktif methodlar |
|
|
12 |
Güneşten korunma ve yararlanma durumunda alınacak önelmlerde pasif ve aktif methodlar |
|
|
13 |
İklim ve tasarım kriterleri- mekandaki hava hareketini artıracak açık plan çözümleri |
|
|
14 |
İklim ve tasarım kriterleri-çatı havuzları ve çatı spreylerinin soğutma etkisi |
|
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Tartışma |
10 |
1 |
10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
4 |
10 |
40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
4 |
10 |
40 |
Okuma |
3 |
6 |
18 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
110
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek