GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ENMD417 International Marketing Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Uluslararası pazarlamanın temel konularını güncel örnek olaylarla açıklamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Begüm Maral


1 Uluslar arası Pazarlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 uluslararası pazarlara giriş şekilleri ve bu pazarlarda uygulanacak pazarlama karması elemanları stratejilerine (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) hakim olur
3 marka stratejileri, uluslararası tüketici davranışları gibi konuları değerlendirebilir.
4 Uluslararası pazarlama konusunda uygulama örnekleri vermek
5 Uluslararası pazarlama sürecini analiz edebilme

Birinci Öğretim


Daha önceden Temel Pazarlama dersi alması önerilir.


Yok


Uluslararası pazarlara giriş nedenleri, süreci, uluslararası pazarlama karması elemanları, pazarlara giriş şekilleri, stratejiler gibi konular açıklanmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş, Uluslararası İşletmecilik ve Pazarlama Aktiviteleri
2 Uluslararası Pazarlama kavramı,Uluslararası Pazarlamaya Giriş Nedenleri
3 Uluslararası Pazarlama Çevresi
4 Uluslararası Ticaret ve Küreselleşme
5 Uluslararası Ticaret ve Engeller
6 Çok Uluslu İşletmeler, Ekonomik İşbirlikleri
7 Sosyal Kültürel Makro Çevre
8 Küresel Yönetim ve Kültürel Farklılıklar
9 Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri-1
10 Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri-2
11 Uluslararası Pazara Giriş Stratejileri-3
12 Uluslararası Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri
13 Küresel Tüketici Davranışları
14 Küresel Marka, Reklam Stratejileri

Czinkota and Ronkainen. International Marketing. Harcourt Inc. , Douglas and Craig. Global Marketing Strategy. McGraw-Hill, Inc., Cateora, Philip Gilly, Mary and Graham, John (2013), International Marketing, 16th edition, Sydney, Australia: McGraw Hill. Prof. Dr. Mehmet Karafakioğlu (2016), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 10 100
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 135

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek