Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EHIS101 | Ataturk's Principles and History of Revolution I | Ders | 1 | 1 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, Nişantaşı Üniversitesi'nde eğitim gören yabancı öğrenciler için özel olarak hazırlanmıştır, bu dersin amacı yabancı öğrencilere Türk tarihini anlatmaktır. Türk devrimlerini daha iyi anlamak için son dönem Osmanlı'da siyasi gelişimlerle başlanacaktır. on dokuzuncu yüzyılın en büyük gelişmeleri de öğrenilecektir.
1 | Türkiye Cumhuriyetinin tarihsel temellerini açıklar. |
2 | Birinci Dünya Savaşı’nın ardından yaşanan Türk İstiklal Harbi’ni anlatır. |
3 | Milli Mücadeleyi ve hedeflerini açıklar. |
4 | Tam bağımsız yeni bir Türk devletinin kurulmasını anlatmaktadır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin ana amacı 1923- 1946 arasındaki Türk siyasi ve sosyal hayatındaki gelişmeleri anlamaktır. Bu süreç, 1938 ile başlayacal Genç Türkler ile devam edecektir, bu ders büyük politik, sosyo ekonomik gelişmeleri detaylı şekilde incelemektedir. Dersin değerlendirmesi, bir ara sınav bir de final sınavı olarak yapılacaktır. Öğrencilerden haftalık olarak okumaları yapmaları beklenmektedir, aksi halde derste anlatılanlar yetersiz ve eksik kalmaktadır
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | 18. yüzyıldan 19. yüzyıla Osmanlı İmparatorluğu'nun dönüşümü | ||
2 | Reform ve merkezileşme 1789- 1871 | ||
3 | 1856'dan 1908'e Ekonomi, Devlet ve Toplumun Dönüşümü | ||
4 | Osmanlıcılık ve Islam'ın yeni siyasi düzlemde pozisyonu | ||
5 | Emperyalizm, Muhavemet ve Birinci Meşrutiyet | ||
6 | İkinci Meşrutiyet Dönemi | ||
7 | Birinci Dünya Savaşı ve Mondros Mütarekesi | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Mütareke Sonrası Genel Gelişmeler, Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı | ||
10 | Milli Mücadelenin Amacı, Yöntemi ve Kongreler Dönemi | ||
11 | Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dönemi | ||
12 | Sakarya Savaşı, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | ||
13 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluşu | ||
14 | Final Sınavı |
Erik Jan Zürcher‟s Turkey: A Modern History (London: I.B. Tauris, 2004) Çaglar Keyder‟s State and Class in Turkey: a Study in Capitalist Development (London & New York: Verso, 1987). Feroz Ahmad: Making of the Modern Turkey, ( New York: The Taylor & Francis Group , 2003). Donald Quataert, “The Ottoman Empire, 1683-1798”, chapter in The Ottoman Empire, 1700- 1922 (Cambridge: Cambridge University Press, 2000). The Well-Protected Domains. Ideology and the Legitimation of Power in the Ottoman Empire, 1876-1909, (London & New York: I.B. Tauris,1998). M.Şükrü Hanioğlu, The Young Turks In Opposition, (New York: Oxford University Press, 1995). M. Şükrü Hanioğlu, Preperation for A Revolution, ( New York: Ozford University Press, 2001). Taha Parla and Andrew Davison, “Rethinking Kemalism‟s Six Arrows,” chapter in Corporatist Ideology in Kemalist Turkey. Progress or Order? (Syracuse, NY: Syracuse University Press, 2004).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 41 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |