| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EUAI305 | Avrupa Birliği ve Türkiye | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin 1959 yılında yapılan ortaklık başvurusundan günümüze, AB ve Türkiye ilişkileri konusunda lisans seviyesinde bilgi edinmelerini sağlamak.
Dr. Nazlı KAZANOĞLU
| 1 | AB Türkiye İlişkileri temel kavramlarını kullanma becerisine sahip olmak |
| 2 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve Türkiye ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. |
| 3 | AB Türkiye İlişkileri güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. |
| 4 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirmek |
Birinci Öğretim
--
--
Bu dersin içeriğinde; Türkiye`nin 1923 yılında kurulmasının ardından Batıya yönelişinin bir parçası olan AB`ye katılım gayretleri ile ilgili olarak AB'nin kurumları, karar alma mekanizmaları, üyelik sürecinin arka planı, gümrük birliği ve Türkiye'nin üyeliğine etki eden nüfus, din, kimlik gibi konular ele alınmaktadır.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin tanıtımı AB’nin kuruluşu | Ders anlatımı | -- |
| 2 | Kurumlar | Ders anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 3 | vrupa Birliği Genişlemesi ve Komşuluk Politikası ve Türkiye – AB ilişkilerinin gelişimi | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 4 | Avrupa Birliği Genişlemesi ve Komşuluk Politikası ve Türkiye – AB ilişkilerinin gelişimi İngilizcesi | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 5 | Avrupa Birliği’nin Ekonomik Bütünleşmesi Türkiye-AB Gümrük Birliği | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 6 | Demokratikleşme ve AB'nin etkisi | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 7 | Demokratikleşme ve AB'nin etkisi | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 8 | Vize | -- | -- |
| 9 | Güvenlik ve Savunma Politikaları ve Türkiye ile ilişkilere etkisi | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 10 | Göç politikaları ve Türkiye | Ders anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 11 | Enerji Politikaları ve Türkiye | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili kısımın okunması |
| 12 | Kamuoyu | Ders anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 13 | AB-Turkiye ilişkilerinde Akdeniz | Ders Anlatımı | Kitapta ilgili bölümün okunması |
| 14 | Tekrar | Ders anlatımı ve soru cevap | -- |
Ayhan Kaya, Senem Aydın Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül, Avrupa Birliği’ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (Genişletilmiş 4. Baskı), Bilgi Yayınları, 2020
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
--
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 122 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |