Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EPSK413 | Kültür ve Benlik | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Kültürel psikolojiye giriş niteliği taşıyan bu dersin amacı, kültürün insan gelişimi ve aile üzerindeki etkilerini ele almaktır. Bu ders, esas olarak insanlarda benlik gelişimi ve sosyal gelişim, ailenin ve içinde yaşanılan kültürün bu gelişime etkileri, birey gelişiminde kültürler arası farklılıklar konularına odaklanacaktır.
Dr. Öğretim Üyesi SELÇUK ASLAN Dr. Öğretim Üyesi Mune Aktay
1 | İnsan davranışlarında gözlenen benzerlikler ve farklılıklarda kültürün etkisini özetler. |
2 | Benlik kavramını ve benlik gelişimini bilir, ilgili kavramları tanımlayabilir |
3 | Kültür ve psikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
4 | Kültürleşme sürecinde gözlemlenen bireysel ve toplumsal etkileri açıklar. |
5 | Kültürlerarası iletişim sorunlarını değerlendirir |
Birinci Öğretim
Yoktur
Bilişsel müdahale programı örnek uygulamaları
Kuramsal yaklaşımdan pratik uygulamaya uzanan, kültürel ve kültürler arası yaklaşımların ele alınacağı bu derste; benlik ve ilişkili kavramların öğrenilmesi, benlik gelişimine kuramsal yaklaşımlar, ailenin, anababa tutumlarının benlik gelişimindeki rolü, kültürün toplumsallaşma sürecinde bireye aktarılması konularının öğrenilmesi hedeflenmektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Benlik Kavramı ve Benlik Kaynakları | ||
2 | Benliğin Boyutları ve Benlik Gelişimi Kuramları | ||
3 | Benlik Kavramının Öğeleri ve Benlik Algısı | ||
4 | Benlik Saygısı Teorileri ve Benlik Yüceltme | ||
5 | Benlik Sunumu, Benlik ve Psikososyal Süreçler | ||
6 | Kültür Kavramı ve Özellikleri | ||
7 | Kültür ve Psikoloji | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sosyalleşme, Kültür ve Benlik İlişkisi | ||
10 | Ana-Baba Tutumları ve Bağlanma | ||
11 | Toplumsallaşma | ||
12 | Çocuğun Değeri ve Aile Değişim Kuramı | ||
13 | Çocuğun Değeri ve Aile Değişim Kuramı, Bilişsel Müdahale Programları | ||
14 | Ana babalık ve özerk ilişkisel benliğin gelişimi | ||
15 | Final Sınavı |
- Kağıtçıbaşı, Çiğdem. (2012), Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi, 3.Baskı, Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. - Bekman, Sevda & Aksu-Koç, Ayhan. (2013), İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür: Farklı Bakış Açıları,), Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 4 | 1 | 4 |
Gözlem | 8 | 2 | 16 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Okuma | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |