Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EGZT307 | Spor Muhabirliği | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Derste öğrencilere spor haberciliğinin gerekleri anlatılarak bu alanda yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Avni KÜPELİ
1 | Spor basının haber kaynaklarına ulaşabilir. Spor muhabirinin ne tür haber yaptığını öğrenerek, haber yapabilir. |
2 | Haber yaparken spor muhabirliğinin mesleki inceliklerini kullanabilir. |
3 | Türkiye'de spor basını ile spor dünyasının tarafları arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu aktarabilir. Günümüzde spor basınının yeri ve önemini örneklerle ifade edebilir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
Öğrenciler bu ders için önerilen kaynaklarla birlikte spor ve medya ile ilgili makale ve meslek örgütleri tarafından çıkarılan dergileri takip edebilir.
Spor medyasına ve gazeteciliğine dair temel unsurların ele alındığı derste, tarihsel açıdan spor gazeteciliğinin gelişimi incelenmektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Gazete Spor Muhabirliği Nedir? | ||
2 | İletişim Sürecinde Medyanın Önemi | ||
3 | Spor Basını ve Spor Muhabirinin Haber Kaynakları | ||
4 | Gazete Spor Haberinin Öğeleri | ||
5 | Gazete Spor Haberi Başlık Çeşitleri | ||
6 | Ters Piramit Tekniğine Göre Gazete Spor Haberi Yazma Kuralları ve Haber Uygulamalar(Örnek haberler) | ||
7 | Spor Haberciliğinde Kalıplaşmış Yanlışlar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Televizyon Spor Muhabirliği ve Televizyon Spor Haberlerinin Unsurları | ||
10 | Televizyon Spor Haberinin Öğeleri | ||
11 | Televizyon Spor Haberi Yazma Teknikleri | ||
12 | Televizyon Spor Haberi Metinleri-Tv Haber Metni Kapağı Oluşturma | ||
13 | Televizyon Spor Haberlerinde” Kam/Spiker” ve “Seslendirme Metinler”i nasıl yazılır? | ||
14 | Televizyon Spor Haberi Yazma Uygulamaları (Örnek Haberler) | ||
15 | Final Sınavı |
Ders için öğrencilerin ders kitabı satın almasına gerek yoktur. İlgili tüm materyal, dönem başında ve ilgili derslerde öğretim görevlisi tarafından öğrencilere dağıtılacaktır. Ancak, sınavlarda faydalı olacağı düşüncesiyle, öğrencilerin not tutmaları önerilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |