Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
İktisat ile İktisat Bilimi arasındaki fark. |
2 |
İktisadi düşüncenin zaman içinde evrimini anlatmak |
3 |
Klasik ve neo-klasik iktisatta değer konusu ve piyasanın önemi |
4 |
Yoksulluk sorununa klasik ve neo-klasik iktisatçıların bakış |
5 |
Keynes ve Schumpeter'in günümüz iktisadına katkıları |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Giriş: İktisadi Düşünce Tarihi neden önemlidir? Ne zaman başlar? (İnsanlık tarihi- Antik çağ - Orta çağ) |
|
|
2 |
Antik çağ, Orta Çağ'da iktisadi faaliyetler ve merkantilistler |
|
|
3 |
Klasik İktisat : Fizyokrasi ve François Quesnay |
|
|
4 |
Klasik iktisat: A. Smith |
|
|
5 |
Ara sınav (1) |
|
|
6 |
Ricardo ve üretim ekonomisi ve bölüşümü |
|
|
7 |
Yoksulluk sorunu ve çözümleri: Malthus, Rousseau |
|
|
8 |
Yoksulluk sorunu ve çözümleri: Hegel ve Marx: emek sömürüsü |
|
|
9 |
Marx, Kapitalizm krizi ve sonuçları |
|
|
10 |
Ara Sınav (2) |
|
|
11 |
Marjinalizm: Menger, Walras, Jevons |
|
|
12 |
Schumpeter ve yaratıcı yıkım ilkesi |
|
|
13 |
Keynes ve efektif talep ilkesi |
|
|
14 |
Sonuç olarak: Günümüzde davranışsal iktisat |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
62 |
62 |
Final Sınavı |
1 |
62 |
62 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
124
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek