Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EBNF405 | Finansal Piyasalarda Kantitatif Analiz | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Finansal piyasalar ve kurumlar dersinin amacı; finansal kurumlar, finansal piyasalar ve finansal araçlar ile ilgili temel kavramları, prensipleri hem teorik hem de kantitatif bir çerçevede sunmaktır.
1 | Finansal piyasaların işleyişini teorik ve analitik olarak öğreneceklerdir. |
2 | Finansal kurumlar hakkında genel bilgi edineceklerdir |
3 | - Finansal krizler, finansal sistem hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
Birinci Öğretim
Yok
Finansal Sistem, Finansal Kurumlar, Piyasa Yapısı ve Yasal Düzenlemeler, Merkez Bankaları,Ticaret Bankaları, Kalkınma, Katılım ve Yatırım Bankaları, Menkul Kıymet Borsaları, Kurumsal Yatırımcılar ve Sermaye Piyasası, Yatırım Fonları ve Yatırım Ortaklıkları, Aracı Kurumlar, Özel Sigorta Şirketleri, Sosyal Güvenlik Kurumları, Uluslar arası Finansal Kurumlar ve Piyasalar, Emeklilik Fonları, İpoteğe dayalı Fonlar, Finansal Krizler, Sistem ve Piyasalarda Son Gelişmeler
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Finansal Kurumlar, Piyasa Yapısı ve Yasal Düzenlemeler | ||
2 | Ticaret, Kalkınma, Yatırım ve Katılım Bankaları | ||
3 | Kurumsal Yatırımcılar ve Sermaye Piyasası | ||
4 | Uluslar arası Finansal Kurumlar Hakkında Genel Bilgi |
Aras, G. Müslümov, A. Kurumsal Yatırımcıların Sermaye Piyasalarının Gelişimindeki Rolü: OECD Ülkeleri ve Türkiye Örneği, KYD, 2003
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 3 | 20 | 60 |
Performans | 3 | 25 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 137 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |