Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD447 | New Media Studies | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Yeni medya Çalışmaları dersinin amacı, yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan farklılaştıran özellikleri ve toplumsal-siyasal-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkisini kavramsal ve kuramsal düzeyde açıklayarak sorular geliştirmek, örnekler üzerinden toplumsal-siyasal-kültürel yaşamdaki etkisini ve bireyselliğin deneyimlenmesindeki yeni olguları irdelemektir.
Dr. Öğr. Üyesi Nida Kahraman
1 | Yeni Medya ve İletişim alanındaki temel kavramları kuramlar ile ilişkilendirerek açıklar. |
2 | Yeni medyanın toplumsal, ekonomik, kültürel ve sanatsal etkilerine yönelik yaklaşımları yaklaşımları yetkin bir şekilde tartışır. |
3 | Sosyal medya platformlarının ortaya çıkışını Web'in teknolojik evrimine paralel olarak açıklar. |
4 | Sosyal medya yönetimini, online mecralara yönelik pazarlama ve reklamcılık yöntemlerini dizayn eder |
5 | Dijital pazarlama alanında platforma yönelik içerik geliştirme stratejilerini planlar. |
Birinci Öğretim
YOK
Yok
Günümüzde yeni medya (çeşitli dijital iletişim teknolojileri) ve yeni medya ortamları (çeşitli platformlar) gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanımın yerini giderek almaya başlamıştır. Yeni medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine çeşitli etkileri ile yaratıcı endüstrideki konumu başta iletişim bilimleri olmak üzere, kültürel çalışmalar, sosyoloji, antropoloji, iktisat ve hukuk gibi farklı disiplinlerde “yeni medya çalışmaları” adı altında irdelenmeye başlanmıştır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişim Yeni Medya Yeni Olan nedir? Tekno Sosyal Toplum Katılımcı Kültür Yakınsama | ||
2 | Yeni medya endüstrisi Kavramlar-Kuramlar Kitlesel Öz İletişim Ağ bireyselleşmesi Dijital Bölünme Yurttaş Gazeteciliği Filtre Balonları Yankı Odaları | ||
3 | Toplululuk Guclu-Zayif Baglar Sosyal Degisim Sanal Toppluluklar Sanal Topluluk Rolleri | ||
4 | Wikipedia Teknolojik altyapisi Bilginin insasi Vatandas bilimi | ||
5 | Google-web 1 donemi Google web 2 -3 donemi Googlein ekonomi politigi Google ve Yapay Zeka Teknolojileri | ||
6 | Youtube Reklamcilik ve Pazara olan etkisi YouTube Reklamlari Pre-roll-Over-Lay Reklamlar Programmatik Reklamclik Akiskan-Sabit Platformlar YouTube-Diger platformlar karsilastirma | ||
7 | Facebook Facebook ve Ideoloji Facebookta metalasma ve dijital emek EdgeRank, Erişim, Etkileşim ve Değerli İçeriğin Önemi Facebookta Videolari Etkili Kullanmanin Yollari | ||
8 | Vize | ||
9 | Dijital oyun kültürü | ||
10 | Sosyal Medya ve Pasif Eylemcilik/Tıklama Twitter'da Asimetrik Görünürlük Gücü Twitter'ın Ekonomi Politiği Twitter Twitter reklam modelleri: Twitter Istatistikleri | ||
11 | Instagramin gelisimi Bir Sosyal Medya Pazarlama Kanalı Olarak Instagram Instagramın Özellikleri Instagram'da Marka İletişimi Fenomen Kavramı ve Instagram Fenomenleri | ||
12 | Instagram'da Fenomen Pazarlama Uygulamaları Balıkçı Etki Modelidir (Fisherman's Influence Marketing Model). Tüketici Merkezli Fenomen Model'de (Customer-Centric Influencer Model) Instagram Istatistikleri | ||
13 | Muzigin Dijitalesmesi Itunes Müzik Yapım ve Dağıtım Süreçleri Genel Bakış SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL MÜZİK İLİŞKİSİ Youtube Muzik Spotofy Algoritmalar ve Kisisellestirme | ||
14 | Transmedya hikaye anlatımı uygulamaları | ||
15 | Final |
Van Deursen, A ve Van Dijk, J. (2011). “Internet skills and the digital divide.” New Media & Society 13(6): 893–911. Yıldırım Becerikli, S. (2014). “Kuşaklararası iletişim açısından yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı: ileri yaş grubu üzerine bir değerlendirme.” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 19-31. Nelsper, E.J. ve R.Lynon (2016) “Dijital Yerliler Kanıt Nerede?”, Yeni Medya Kullanıcının Yükselişi. Der. H.Hülür ve C.Yaşın. Ankara:Ütopya. 39-62. Tsatsou, P. (2016) “Sayısal uçurumun yeniden değerlendirilmesi...” Yeni Medya Kullanıcının Yükselişi. Der. H.Hülür ve C.Yaşın. Ankara:Ütopya. 396-410. Hermida, A. (2017) Herkese söyle: Sosyal medyada neden paylaşımda bulunuruz?, İstanbul: Kafka. Narmanlıoğlu, H. (2018) Vatanını Seven Tıklasın: Sanal Cematte Ulusun Tahayyülü. İstanbul: Kalkedon. Chang, X. (2017) Social Media in Industrial China. London: UCL. E Book. Morva, O. (2016) “Ben Kendim ve Dijital Benliğim: Dijital İletişim Çağında Benlik Kavramsallaştırması”, Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler. Der. N.Timisi, İstanbul: Kalkedon. 41-62. İnton, S. ve L. Hjorth (2013). Understanding Social Media. London: Sage. 1,2,3,4,7 ve 8. Bölümler. Van Dijk, J. (2016) Ağ Toplumu. İstanbul: Kafka. 8 ve 9.Bölümler. Aslan, M. G. (2013). “Yeni Medyanin “Yeni”liği Üzerine”, I. Ulusal Yeni Medya Kongresi 7-8 Mayıs 2013. İzmit-KOUİF ve Alternatif Bilişim Derneği. 102-110.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |