Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ETUR223 | İngilizce Ana Ders I | Ders | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilerin akademik İngilizce becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Odak noktası okuma, yazma, dinleme ve konuşmadır. Öğrenciler, bütünleştirilmiş etkinlikler ve akademik görevler aracılığıyla dil bilgisi, kelime bilgisi ve eleştirel düşünme becerilerini geliştireceklerdir.
Dr. Öğr. Üyesi Nihan Uğur
1 | 1. Understand and interpret academic texts. 2. Develop coherent and structured paragraphs and essays. 3. Improve listening comprehension and note-taking skills. |
Birinci Öğretim
Öğrencilerin %70 derse devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Derse zamanında gelin; eğer geç gelirseniz, sınıfa girerken lütfen olabildiğince sessiz olun. • Cep telefonlarınızı kapatın; eğer önemli bir çağrı bekliyorsanız, lütfen dersin başında bilgi verin.
Dersin tanıtımı, izlence incelemesi ve seviye belirleme testi. Öğrenciler öğretmen ve sınıf arkadaşlarıyla tanışır, ders beklentilerini öğrenir ve seviyelerini belirlemek için kısa bir değerlendirme yapar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, izlence incelemesi, seviye belirleme testi | |||
2 | Akademik kelime bilgisi, cümle yapısı ve özne-fiil uyumu | |||
3 | Paragraf yazımı: konu cümlesi, destekleyici fikirler, sonuç – Okuma: hızlı okuma ve tarama | |||
4 | Types of paragraphs: descriptive & narrative – Listening: identifying main ideas | |||
5 | Essay introduction, 5-paragraph essay structure – Grammar: tenses in writing | |||
6 | Opinion paragraph & argumentative writing – Speaking: expressing opinions | |||
7 | Arasınav | |||
8 | Reading comprehension: academic articles – Writing: comparison & contrast paragraphs | |||
9 | Cause and effect writing – Listening: note-taking from lectures | |||
10 | Writing a short essay – Grammar: complex sentences, connectors | |||
11 | Reading for inference & critical thinking – Speaking: short presentations | |||
12 | Summary & paraphrasing – Vocabulary in academic context | |||
13 | Research skills: using sources, avoiding plagiarism – Essay drafting with citations | |||
14 | Final |
Diversity in Organizations Face to face. Lecture, Question-answer and assignments Students will review the topic of each week from the course resources before coming to class.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Deney | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Deney Sonrası Quiz | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
ÖÇ 1 |