Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYDL497 | İngilizce VII | Ders | 4 | 7 | 0 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin gastronomiyle ilgili genel ve mesleki İngilizce becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin mutfak, restoran ve konuk ağırlama gibi alanlarda etkili iletişim kurmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında kelime bilgisi genişletilecek, dilbilgisi yapıları pekiştirilecek ve dört temel dil becerisi (konuşma, dinleme, okuma, yazma) geliştirilecektir. Profesyonel mutfak dili, menü sunumu, müşteri ilişkileri ve gastronomi medyası gibi konulara özel önem verilecektir. Öğrencilerin uluslararası ortamlarda özgüvenle iletişim kurmaları desteklenecektir.
1 | Bu dersin ilerleyen aşamalarında öğrenciler, temel bilgilerinin üzerine daha karmaşık dil yapıları ve geniş kelime dağarcığı ekleyeceklerdir. Öğrenciler, daha zorlu dil görevleriyle karşılaşarak problem çözme, daha ayrıntılı ifade yetenekleri ve ileri düzey iletişim becerileri geliştireceklerdir. Böylece hem günlük hayatta hem de mesleki alanlarda daha etkili ve kendinden emin şekilde İngilizce kullanabileceklerdir. Ders, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde sürekli olarak kendilerini geliştirmelerine olanak sağlar. |
Birinci Öğretim
İngilizce VI
Bu derste teorik ve statik dilbilgisi yerine, pratik iletişim becelerini, problem çözme yeteneklerini geliştiren bir ekol benimsenir. Alan bilgisi, genel akademik donanım ve ihtiyaç duyulan biilgilere erişim, üretim ve sentez süreci dersin seviyesine göre temelden detaya, kolaydan zora doğru ilerler.
Bu ders, öğrencilerin hem genel İngilizce becerilerini hem de gastronomi alanına yönelik mesleki dil yeterliliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğinde günlük iletişim, temel dilbilgisi ve kelime çalışmalarıyla birlikte mutfak terimleri, yemek tarifleri, menü okuma, müşteriyle iletişim ve restoran diyalogları gibi mesleki konulara yer verilecektir. Öğrenciler, dört temel dil becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma alanlarında dengeli şekilde gelişim göstereceklerdir. Ayrıca, gastronomi ve kültür, sürdürülebilir mutfak uygulamaları ve gastronomi turizmi gibi güncel temalar da ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | 1. Hafta-Course Introduction & Expectations Dersin amacı, içeriği ve değerlendirme kriterlerinin tanıtımı. Öğrencilerin dil ihtiyaçlarının belirlenmesi "Gastronomy & Language" temalı tanışma etkinlikleri. 2. Hafta-Language of the Kitchen Profesyonel mutfaklarda kullanılan araç gereçler, pişirme teknikleri ve süreç ifadeleri. "Recipe instructions" ve "kitchen verbs" odaklı kelime çalışmaları. 3. Hafta Describing Food & Taste Yemekleri ve tatları tanımlamak için kullanılan sıfatlar ve kalıplar. Menü açıklamaları yazma ve yemek yorumlarını okuma/anlama çalışmaları. 4. Hafta-Customer Interaction in Hospitality Restoran ve otel ortamlarında müşteriyle kurulan iletişim. Sipariş alma, öneride bulunma, şikayet karşılama ve çözum üretme üzerine diyalog çalışmaları 5. Hafta-Functional Grammar in Gastronomy Contexts Koşul cümleleri (conditionals), edilgen yapı (passive vrime), zorunluluk ve öneri ifadeleri (must/should/have to) mutfak ve hizmet ortamlarına uyarlanarak işlenir. 6. Hafta-Food Culture and Global Cuisines Dünya mutfaklanının tanıtımı ve kültürel yeme alışkanlıkları üzerine okuma ve sunum etkinlikleri. "Food and identity temalı tartışmalar. 7. Hafta - Writing a Professional Menu & Food Descriptions Menü dili, yemek başlığı, içerik ve açıklama yazımı. Görsel destekli menü oluşturma ve yaratıcı menü tasarımı, 8. Hafta-Speaking: Role-Plays & Real-Life Scenarios Restoranda karşılama, sipariş alma, rezervasyon yapma, özel diyet seçenekleri gibi durumlara yönelik canlandırmalar ve grup çalışmalan 9. Hafta-Listening Practice: Kitchen Communication Profesyonel mutfakta geçen konuşmalar, yönergeler ve uyanlar üzerine dinleme etkinlikleri. Hızlı konuşmalarda ana fikri ve detayı yakalama becerisi. 10. Hafta-Reading & Discussing Gastronomy Articles Gastronomiyle ilgili dergi ve blog yanlarının okunması. Güncel konular (örneğin sürdürülebilir mutfak, food trends) üzerine tartışmalar 11. Hafta-Writing: Reviews, Emails & Professional Correspondence Yemek değerlendirme yazısı (food review), müşteri geri bildirimi yanıtlama, iş başvurusu veya restoran ile email yazma becerileri 12.Hafta-Social Media & Gastronomy Sosyal medya dili ve görsel anlatım. Ingilizce yemek paylaşımı, tarif yazımı ve sosyal medya gönderisi hazırlama üzerine uygulamalı etkinlikler 13. Hafta-Group Presentations: Gastronomy Topics Öğrenciler küçük gruplar hälinde gastronomi temalı kısa sunumlar hazırlar (örneğin: "Sustainable Kitchens", Street Food Around the World"). 14. Hafta Final Review & Portfolio Submission Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi, portfolyo sunumları ve genel tekrar. Sözlü ve yazılı değerlendirme. |
Öğrencilerle ders sırasında hazırlanan ve seçilen çeşitli materyaller paylaşılacaktır. Bu materyaller, dersin ihtiyaçlarına uygun olarak güncellenip çeşitlendirilecektir.
Planlanan etkinlikler arasında etkileşimli konuşma görevleri, gerçek hayattan misafirperverlik senaryolarını simüle eden rol yapma oyunları ve mutfak ve servis terminolojisine odaklanan kelime dağarcığı geliştirme çalışmaları yer alacaktır. Öğrenciler, menüler, tarifler ve yemekle ilgili makaleler gibi özgün metinleri okuyacak ve ardından rehberli tartışmalara katılacaklardır. Yazma görevleri ise örnek menüler, yemek blogu yazıları ve kısa betimleyici denemeler oluşturmayı içerecektir. Dinleme etkinlikleri ise mutfak talimatlarına, müşteri etkileşimlerine ve gastronomi ile ilgili medya kliplerine dayanacaktır. İş birliğine dayalı grup çalışmaları ve sunumlar, profesyonel ortamlarda iletişim becerilerini daha da destekleyecektir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
ÖÇ 1 |