Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ECVL128 | Professional English | Ders | 1 | 2 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilerin mühendislik alanında kullanılan teknik İngilizceyi anlamaları, mesleki iletişim becerilerini geliştirmeleri ve akademik/mesleki metinleri analiz ederek doğru şekilde ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
1 | Akademik ve mesleki metinleri okuyarak rapor, sunum ve tartışmalarda etkin şekilde iletişim kurabilir. |
2 | Teknik çizim, tablo ve grafiklerden elde edilen bilgileri İngilizce olarak ifade edebilir. |
3 | Mühendislik alanına özgü teknik İngilizce terminolojiyi anlayabilir ve kullanabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Teknik İngilizce terminolojisine giriş Akademik makale ve teknik rapor okuma Mühendislik alanında yazılı ve sözlü iletişim (rapor yazımı, sunum, tartışma) Teknik çizimler, tablolar ve grafiklerin İngilizce açıklanması Mesleki yazışmalar ve e-posta dili Vaka çalışmaları üzerinden mühendislik İngilizcesi uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik İngilizcesine giriş, mühendislikte İngilizce kullanım alanları, temel terminoloji | |||
2 | Teknik metinlerde bağlaçlar ve akademik bağlantı ifadeleri. | |||
3 | Mühendislik raporlarında ve proje dokümanlarında kullanılan yaygın fiiller ve ifadeler. | |||
4 | Malzeme katalogları, ürün özellikleri ve standart dokümanlarının okunması | |||
5 | Grafik, tablo ve diyagramların İngilizce açıklanması ve yorumlanması. | |||
6 | Akademik ve mesleki makalelerin okunması, özetleme ve temel kritik etme teknikleri. | |||
7 | Grup çalışması: mühendislik konulu kısa bir makale üzerinden tartışma ve sunum hazırlığı. | |||
8 | Ara sınav. | |||
9 | Ara sınav sonrası değerlendirme, makale kritik becerilerinin geliştirilmesi. | |||
10 | Teknik proje raporlarının ve tasarım dokümanlarının analizi. | |||
11 | Mühendislik terminolojisinin bağlam içinde etkin kullanımı (proses, malzeme, yapı vb.). | |||
12 | Öğrenciler tarafından seçilen teknik metinlerin (standart, katalog, proje özeti) sunumu. | |||
13 | Vaka çalışmaları: mühendislik problemlerinin İngilizce tartışılması. | |||
14 | Genel tekrar, öğrenci sunumları ve ders değerlendirmesi. |
Ibbotson, M. (2008). Cambridge English for Engineering. Cambridge University Press. Blakey, H. (2011). Professional English in Use: Engineering. Cambridge University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
Uygulama/Pratik | 13 | 2 | 26 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 141 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |