Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EILT319 | İletişim Araştırma Yöntemleri | Ders | 3 | 5 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
İletişim alanında yapılacak bilimsel bir araştırma sürecine ilişkin süreçler ile ilgili biçim ve içerik esaslarını öğretmektir.
Öğr. Gör. Abdul Kadir Korkmaz
1 | Birincil ve ikincil kaynaklardan veri toplama yöntemlerini uygular. |
2 | Veri analizi bulgularını yorumlar ve araştırma hipotezleri doğrultusunda gerekli test ve nihai karar süreçlerini uygular. |
3 | Bilimsel araştırma sürecinin evrelerini açıklar. |
4 | Araştırma raporunu düzenler. |
5 | Kaynak incelemesi yapar. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
Yok
Bu ders, iletişim alanında yapılacak bilimsel araştırma sürecinin temel aşamalarını kapsamaktadır. Öğrencilere araştırma sürecinde izlenecek biçim ve içerik esaslarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında öncelikle iletişim araştırmalarının önemi ve araştırma sürecinin aşamaları ele alınacak, ardından araştırma konusunun seçimi ve problemin tanımlanması üzerinde durulacaktır. Devamında, araştırmanın amacı, hipotezlerin ya da araştırma sorularının oluşturulması, anakitle ve örneklemin belirlenmesi, geçerlilik ve güvenilirlik ilkelerinin tartışılması konuları işlenecektir. Öğrenciler, veri toplama yöntemleri, ölçekler ve anket formu hazırlama süreçleri konusunda uygulamalı bilgi edineceklerdir. Dersin ilerleyen bölümlerinde veri analizi teknikleri (nicel ve nitel yöntemler), literatür incelemesi ve kuramsal çerçevenin oluşturulması üzerinde durulacak; son olarak araştırmanın gerçekleştirilmesi, raporun yazılması, sunulması ve değerlendirilmesi aşamaları işlenecektir. Böylece öğrenciler, iletişim araştırmalarında problem tanımlamadan raporlamaya kadar tüm süreci öğrenerek, bilimsel bir araştırmayı baştan sona planlayıp uygulayabilme becerisi kazanacaklardır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Araştırmanın Önemi ve Aşamaları – Havacılıkta Araştırma | ||
2 | Araştırma Konusu ve Problemin Tanımlanması | ||
3 | Araştırmanın Amacı – Hipotezlerin Oluşturulması | ||
4 | Anakitle ve Örnek – Geçerlilik ve Güvenilirlik | ||
5 | Veri Toplama Yöntemleri – Ölçekler / Anket Formunun Hazırlanması | ||
6 | Veri Analizi I | ||
7 | Veri Analizi II | ||
8 | vize sınavı | ||
9 | Araştırma Konusunun Seçimi – Kaynak İncelemesi | ||
10 | Uygulama: Araştırmanın Gerçekleştirilmesi | ||
11 | Uygulama: Araştırmanın Gerçekleştirilmesi | ||
12 | Uygulama: Araştırmanın Gerçekleştirilmesi | ||
13 | Araştırma Raporunun Sunumu ve Değerlemesi | ||
14 | Araştırma Raporunun Sunumu ve Değerlemesi | ||
15 | final sınavı |
Brennen, B. (2017). Qualitative research methods for media studies (2nd ed.). Routledge. Hansen, A., & Machin, D. (2019). Media and communication research methods (2nd ed.). Palgrave Macmillan. Merrigan, G., & Huston, C. L. (2019). Communication research methods (4th ed.). Oxford University Press. Büyüköztürk, Ş. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (27. baskı). Pegem Akademi. Seyidov, İ. (2022). İletişim çalışmalarında araştırma yöntem ve tekniği kullanımı rehberi. Nobel Yayıncılık. Yengin, D. (2018). İletişim çalışmalarında araştırma yöntemleri ve uygulamaları. Derin Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 85 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |