Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EUAI108 | İnsan Hakları ve Demokrasi | Ders | 1 | 2 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
İnsan hakları ve demokrasi dersinin temel amacı, bireylerin ve toplumların insan hakları ve demokratik değerler konusunda bilinçlenmesini sağlamaktır
Doç. Dr. Berna Aksoy ÖZCAN
1 | İnsan haklarının evrensel niteliği, tarihsel gelişimi ve temel ilkelerini kavramak. |
2 | Demokrasinin temel ilkelerini, farklı demokrasi türlerini ve demokratik kurumları tanımak. |
3 | İnsan hakları ve demokrasi arasındaki ilişkiyi anlamak. |
4 | İnsan hakları ihlallerini ve demokratik sorunları analiz edebilmek. |
5 | Yurttaşlık bilinci geliştirmek ve toplumsal sorunlara duyarlı olmak. |
Birinci Öğretim
Bu ders için önkoşul yoktur
İnsan Hakları hakkında makale okumaları yapmak
Bu derste, insan haklarının tarihçesi, sınıflandırılması, etik ve ahlak kavramları, otorite ve itaat ikilemi, demokrasi kuramı ve modelleri, küreselleşme ve insan hakları konuları işlenecektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İnsan Hakları temel kavramları | ||
2 | İnsan Hakları Tarihçesi (1215 Magna Carta, 1689 Haklar Beyannamesi, 1776 Virginia Haklar Bildirgesi, 1948 B.M. İnsan Hakları Beyannamesi | ||
3 | İnsan Haklarının Sınıflandırılması | ||
4 | Etik ve Ahlak | ||
5 | Küreselleşme ve İnsan Hakları | ||
6 | Milgram Deneyi ve Otorite-İtaat Kültürü | ||
7 | Anayasal Sistemlerde İnsan Hakları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Demokrasi ve demokrasinin ilkeleri | ||
10 | Tarihsel Süreçte demokrasinin uygulanışı | ||
11 | Demokrasi Kuramları ve Modelleri | ||
12 | Demokrasinin Kurumları ve Siyasal Partiler | ||
13 | Demokrasi ve Eğitim İlişkisi | ||
14 | Demokrasi ve Kalkınma İlişkisi |
Ionna Kuçuradi, İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2011. Anonim, İnsan Hakları Dersi, Açıköğretim Yayınları,2010 H.G.Wells, İnsan Hakları, Can Yayınları, 2017. Server Tanilli, Nasıl Bir Demokrasi İstiyoruz, Cumhuriyet Kitapları, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Tartışma | 20 | 1 | 20 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |