Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD316 | Sağlık İletişimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı sağlık iletişiminin tanımı ve uygulama alanlarını kavramaktır. Bu amaç doğrultusunda yeni medya ile ilgili kuramsal bilginin öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Banu N. İçağasıoğlu Altun
1 | İletişim biliminin temel süreçlerini bilir. |
2 | Sağlık iletişimi hakkındaki kuramsal bilgiye sahip olur |
3 | Sağlık iletişiminin diğer disiplinlerle olan ilişkisini kavrar |
4 | Sağlık iletişiminin dünyadaki ve Türkiye'deki gelişimini kavrar |
5 | Sağlık iletişimi kampanyasında hedef kitle belirleme kriterlerini ve kampanya yaratım sürecini bilir |
6 | Kamu sağlığını ilgilendiren konularda sağlık iletişiminin önemi hakkındaki teorik ve pratik bilgiyi bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrenciler sağlık iletişimi kampanyalarının özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar
Dersin içeriğini iletişimin temel kavramları, iletişim sürecinin özellikleri ve bu süreçlerin sağlık iletişiminin gelişimi üzerindeki etkisi oluşturmaktadır. Bununla birlikte ders içeriğinde sağlık iletişiminin dünyada ve Türkiye'de gelişim süreci ve bu sürecin kamu sağlığının korunmasındaki rolü incelenmektedir. Ayrıca sağlık iletişimi kampanya yaratım süreci ve hedef kitle belirleme yöntemleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı, iletişimin özellikleri, iletişimin fonksiyonları, iletişimin temel unsurları | ||
2 | İletişimin temel unsurları olan kaynak, alıcı, kanal ve mesajın özellikleri. İletişimin temeli olan kodlama ve kod açmanın tanımlanması ve sağlık iletişimi bağlamında önemi | ||
3 | Sağlık iletişiminde etkin dinlemenin önemi | ||
4 | Sağlık iletişiminin kuramsal gelişimi | ||
5 | Sağlık iletişiminin faktörleri | ||
6 | Sağlık iletişiminin Türkiye'de gelişimi | ||
7 | Sağlık iletişimi kampanya hazırlama süreci | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Sağlık iletişiminde eylem adımları | ||
10 | Sağlık iletişimi kampanyasında planlama aşamasının önemi ve adımları | ||
11 | Sağlık iletişiminde hedef kitle tanımı ve özellikleri | ||
12 | Sağlık iletişiminde hedef kitlenin unsurları | ||
13 | Sağlık iletişimi kampanyalarında hedef kitleyi etkileyen sosyo demokrafik, psikoloji ve sosyolojik unsurlar | ||
14 | Sağlık iletişiminde kamu sağlığının önemi ve kamu sağlığı ile ilgili kampanyalarda hedef kitlenin belirlenmesi | ||
15 | Final sınavı |
Makale: 1. Koçak, A., & Bulduklu, Y. (2010). Sağlık iletişimi: yaşlıların televizyonda yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonları. Selçuk İletişim, 6(3), 5-17. 2. Avcı, K., & Avşar, Z. (2014). Sağlık iletişimi ve yeni medya. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (39). Kitap: 1. Okay, A. (2014). Sağlık İletişimi, Derin Yayınları, İstanbul. 2. Okay A. Sağlık İletişimi, Açık Öğretim Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Beyin Fırtınası | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |