GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EIRS341 Contemporary Social Problems and New Ways of Solutions in Global Perspective Seçmeli Ders Grubu 3 5 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Son dönemlerde sosyo-ekonomik krizler dünyayı etkilemektedir. Yoksulluk; cinsiyet, sosyal ve sınıf eşitsizlikleri; ırkçılık, şiddet, ayrımcılık, göç problemleri günden güne artmaktadır. Bu problemleri çözmek için yeni bakış açıları ve yeni araçlara ihtiyaç duyulmaktadır. Değişen koşullar ve teknolojik gelişmeler bu ihtiyacı karşılayacaktır. Daha da fazlası liderlerin bu düzenlemelere göre eğitimi dünyayı olumlu yönde değiştirebilecektir. Belirtilen yaklaşımlar dersin teori ve pratik çerçevesini güçlendirmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Sakine Arslan Erbaş


1 Öğrenciler dünyadaki temel sosyal problemleri açıklayabilirler.
2 Öğrenciler sosyal problemlerin tarihi sürecini öğrenerek problemlerin hangi koşullardan geldiği bilgisine derinlemesine ulaşırlar.
3 Öğrenciler dünyadaki son dönem sosyal problemlerle ilgili farkındalık kazanarak sebep, sonuç ve çözümleri üzerine düşünürler.
4 Öğrenciler sosyal problemlerin çözümünde yapay zeka uygulamalaranı öğrenir ve bunlarla mücadele etmede yeni yollar bulabilirler.

Birinci Öğretim


Yok


Önerilen kaynakların okunması, tartışmalara katılım, proje hazırlama ve sunum yapma.


Sosyal refah devleti prensipleri bu dersin temel değerlerindendir. Dünyadaki sosyal problemleri açıklarken uluslararası ilişkilerin dönüm noktalarıyla bağlantılı olarak konu ele alınmaktadır. Sosyal politika önerilerinin sosyal refah ve yenilikçi perspektiflerle tasarlanması hedeflenmektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Dünyada Artan Sosyal Problemler Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
2 Tarihte Sosyal Refah Uygulamaları Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
3 Tarihte Sosyal Refah Uygulamaları Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
4 Endüstrileşme ve Sınıfsal Çatışma Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
5 Büyük Buhran ve Sosyal Problemler: Faşizmin Yükselişi; Ayrımcılık ve Soykırım Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
6 Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Dünyada Siyasette Kadın Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
7 Neoliberalizmin Kaçınılmaz İkilisi: Yoksulluk ve Dinin Araçsallaştırılması Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
8 vize
9 Sosyal Problem Çözümünde Yapay Zeka Kullanımı I Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
10 Sosyal Problem Çözümünde Yapay Zeka Kullanımı I Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
11 Sosyal Problem Çözümünde Yapay Zeka Kullanımı II Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım.
12 Grup Olarak Yapay Zeka Projeleri Tasarlamak Grup Çalışması Her grup Yapay Zeka Projesi Dizaynını Yapar.
13 Yapay Zeka Projelerinin Grup Olarak Sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma Her grup sunumunu yapar.
14 Yapay Zeka Projelerinin Grup Olarak Sunumu Sunum, soru-cevap, tartışma Her grup sunumunu yapar.

Alcock, Pete; May, Margaret; Wright, Sharon (2012). The Student’s Companion to Social Policy. Wiley-Blackwell. Spicker, Paul (2014). Social Policy and Theory. Policy Press the University of Bristol. Devine, Fiona and Waters, Mary C. (2004). Social Inequalities in Comparative Perspective. Blackwell Publishing. Dinitto, Diana M. And Johnson, David H. (ed.) (2016). Social Welfare Politics and Public Policy. Pearson. Walker, Robert; Kyomuhendo, Grace Bantebya and others (2013). Poverty in Global Perspective: Is Shame a Common Denominator?Jnl Social Pol, Cambridge University Press. 42, 2, 215-233. Noveck, Beth Simone (2021). Solving Public Problems: A Practical Guide to Fix Our Government and Change Our World. Yale University Press


none


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 20 40
Final Sınavı 2 20 40
Soru-Yanıt 1 5 5
Proje Hazırlama 2 5 10
Proje Sunma 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek