Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EIRS109 | History of Civilization | Ders | 1 | 1 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, farklı medeniyetlerin gelişim süreçlerini, kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi yapılarıyla birlikte incelemek ve bu medeniyetlerin insanlık tarihine olan katkılarını anlamaktır. Bu ders, öğrencilerin tarih boyunca medeniyetler arasındaki etkileşimleri, çatışmaları ve işbirliklerini analiz etmelerine ve tarihsel olayların günümüz dünyasını nasıl şekillendirdiğini kavramalarına yardımcı olur. Ayrıca, farklı medeniyetlerin bilgi, sanat, teknoloji ve düşünce alanındaki katkılarını değerlendirmeyi amaçlar.
Prof. Dr. Çiğdem Üstün
1 | Öğrenciler, farklı medeniyetlerin tarihsel gelişim süreçlerini, kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi yapıları ile birlikte detaylı bir şekilde analiz edebilirler. |
2 | Öğrenciler, tarih boyunca medeniyetler arasındaki etkileşimleri, çatışmaları ve işbirliklerini analiz edebilir ve bu etkileşimlerin dünya tarihine olan etkilerini değerlendirebilirler. |
3 | Öğrenciler, tarihsel olayların ve süreçlerin günümüz dünyasını nasıl şekillendirdiğini anlayabilir ve bu bağlamda tarihsel bilginin önemini kavrayabilirler. |
4 | Öğrenciler, farklı medeniyetlerin bilgi, sanat, teknoloji ve düşünce alanındaki katkılarını değerlendirebilir ve bu katkıların insanlık tarihine olan etkilerini anlayabilirler |
Birinci Öğretim
Önerilen kaynakların okunması, tartışmalara katılım.
Bu ders, 16. yüzyılın sonlarından 20. yüzyılın başlarına kadar Avrupa'da ve Avrupa ile dünyanın geri kalanı arasındaki büyük siyasi, kültürel ve sosyal gelişmeleri analiz etmektedir. Batılı ülkelerin ulus inşası süreçlerini Afrika, Orta Doğu ve Asya'daki imparatorluk genişlemesi ile nasıl kesiştirdikleri üzerinde durulacaktır. Bilim alanındaki bilgi dolaşımı ve inşasının küresel süreçlerine özellikle dikkat edilecektir
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanışma | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım |
2 | Medeniyetin Temelleri – Mezopotamya, Mısır | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
3 | Yunan – Roma | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
4 | Hindistan | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
5 | Çin | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
6 | Japonya | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım |
7 | Vize Öncesi Tekrar | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
8 | Vize | ||
9 | İslam ve Müslüman Dünya | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme. | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
10 | Güney Amerika | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım |
11 | Kuzey Amerika | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
12 | Avrupa | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım. |
13 | Avrupa | Düz anlatım tekniği, gösterim tekniği, soru-cevap, tartışma, vaka inceleme | Önerilen kaynakçanın okunması, belgesellerin izlenmesi ve tartışmalara katılım |
14 | Sınav öncesi tekrar |
A History of Civilizations, Fernand Braudel, Penguin Books 1995
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |