GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EECF307 Labor Economics Seçmeli Ders Grubu 3 5 5.00 3.00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, çalışma ekonomisi bilimiyle ilgili temel kavramları tanımlamak ve işgücü piyasaları, işgücü hareketliliği, işgücü arzı, işgücü talebi, ücretler ve işsizlik konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.



1 İşgücü piyasalarının dinamiklerini açıklar.
2 Bir ülkenin nüfusunun ve demografik yapısının işgücü piyasası üzerindeki etkilerini açıklar.
3 Sendikaların işgücü piyasalarındaki rolünü ve toplu pazarlığın önemini tartışabilir.
4 İşgücü talebinin, işgücü arzının ve işgücü piyasalarında dengenin belirleyicilerini analiz edebilir.
5 Beşeri sermayenin ekonomiler için niye önemli olduğunu açıklar.
6 İdeal çalışma ve serbest zaman seçimiyle ilgili teorileri karşılaştırır.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok.


Çalışma Ekonomisine Genel Bakış, İşgücü Piyasalarına Genel Bakış, İşgücü Hareketliliği, İşgücü Arzı, İşgücü Talebi, Ücretlerin Belirlenmesi, İşsizlik, Türkiye'de İşgücü İstatistiklerinin İncelenmesi.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Tanıtımı ve Çalışma Ekonomisine Giriş
2 Emek Arzı ve Talebi
3 Ücret Belirleme Mekanizmaları
4 İnsan Sermayesi Teorisi
5 Emek Piyasasında Rekabet ve Monopsoni
6 Sendikalar ve Toplu Pazarlık
7 İşsizlik Türleri ve Politikaları
8 Ara Sınav
9 İşgücü Hareketliliği ve Göç
10 Cinsiyet ve Etnik Farklılıklar
11 Performans, Ödüllendirme ve Motivasyon
12 Eğitim ve Emek Piyasası İlişkisi
13 İşgücü Politikaları ve Sosyal Güvenlik
14 Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık

Borjas, G. J. (2020). Labor Economics (8th ed.). New York: McGraw-Hill Education. Ehrenberg, R. G., & Smith, R. S. (2017). Modern Labor Economics: Theory and Public Policy (13th ed.). New York: Routledge. Cahuc, P., Carcillo, S., & Zylberberg, A. (2014). Labor Economics (2nd ed.). Cambridge, MA: MIT Press. Blanchflower, D. G., & Oswald, A. J. (2019). The Wage Curve (2nd ed.). Cambridge, MA: MIT Press. Schultz, T. W. (2015). Investment in Human Capital. Chicago: University of Chicago Press.


Yok.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 6 6 36
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 124

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek