GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EHIR419 Marka Yönetimi Ders 4 7 5.00 3.00

Lisans



Dersin amacı, öğrencilerin marka kavramı ve markayı oluşturan bileşenleri tanımasını, bu bilgiler ışığında bir markanın nasıl yönetildiğini anlamalarını, markalama süreci, marka konumlandırma stratejileri, markalama stratejileri, marka iletişimi stratejileri ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi geliştirmek ve yeni medyanın markalama açısından önemini kavramalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Ayben Ceyhan Günay


1 Markaya ilişkin temel kavramları ayırt edebilecektir.
2 Markaya yönelik iletişim stratejilerini tartışabilecektir.
3 Marka konumlandırma kavramını açıklayabilecek ve uygulayabilecektir.
4 Marka kimliği ve kişiliği ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.
5 Markaların başarılarını analiz ederken bu markaların stratejilerini kavrayabilecektir.

Birinci Öğretim


Pazarlama Yönetimi


Yok


Pazarlama-Müşteri-Tüketici-Marka Kavramları-Pazarlama Karması ve Ürün-Yaşam Eğrisi-Marka Türleri-Marka Hikayesi-Marka Yönetimi Aşamaları-Marka Konumlandırma-Marka Kimliği-Marka Kişiliği-Marka Kültürü-Güçlü Markalar Yaratmak- Markalama Süreci: Marka bilinirliği-Marka performansı-Marka imajı-Marka kanıları-Marka duyguları-Rezonans-Marka Hiyerarşisi-Tüketici Davranışları-Marka Sadakati ve Sadakat Modelleri-Marka Stratejileri-Marka İletişimi ve Marka İletişim Stratejileri


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pazarlama-Müşteri-Tüketici-Marka Kavramları Teorik
2 Marka İsim Türleri ve Marka İşaretleri Theoretical
3 Pazarlama Karması ve Ürün-Yaşam Eğrisi Theoretical
4 Marka Türleri Theoretical
5 Marka Yönetimi Aşamaları Theoretical
6 Marka Konumlandırma Teorik
7 Marka Kimliği-Marka Kişiliği-Marka Kültürü Teorik
8 Vize sınavı
9 Güçlü Markalar Yaratmak- Markalama Süreci: Marka bilinirliği-Marka performansı-Marka imajı-Marka kanıları-Marka duyguları-Rezonans Teorik
10 Marka Hiyerarşisi Teorik
11 Tüketici Davranışları Teorik
12 Marka Sadakati ve Sadakat Modelleri Teorik
13 Marka Stratejileri Teorik
14 Marka İletişimi ve Marka İletişim Stratejileri Teorik

1. Kaynak: Sosyal Medyada Pazarlama Uygulamaları, Marka Bağlılığı ve Satın Alma Niyeti / Dr. Ayben Ceyhan Günay 2. Kaynak: Marka Yönetimi / Prof. Dr. Nurhan Babür Tosun 3. Kaynak: Pazarlama 5.0 / Philip Kotler 4. Kaynak: Pazarlama Yönetimi / Philip Kotler-Kevin Lane Keller 5. Kaynak: Marka Mimarisinde Ulusal ve Global Başarı Hikayeleri / Prof. Dr. Abdulvahap Baydaş



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 8 3 24
Derse Katılım 20 3 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 1 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 3 27
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek