Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD336 | New Media and Philosophy | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, medya felsefesi ve yeni medyanın düşünsel deviniminin doğru bir biçimde okunması, medya içeriklerinin eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi, iletişim becerilerini geliştirme, medya teknolojilerini anlama gibi yetenekler kazandırmayı hedefler.
Doç.Dr. Gülsün Bozkurt
1 | Medya felsefesi konularında öğrencilere temel kavramları, teorileri ve düşünce sistemlerini öğretmek. |
2 | Medyanın toplumsal, kültürel ve etik boyutlarını anlamalarını sağlamak. |
3 | Öğrencilere eleştirel düşünce becerileri kazandırmak ve medya içeriklerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerini sağlamak. |
4 | Medya ve felsefe ilişkisi üzerinden düşünsel bir çerçeve oluşturarak, öğrencilerin karmaşık medya sorunlarına çözüm üretme yeteneklerini geliştirmek. |
5 | Medya etiği, özgürlüğü ve sorumluluğu konularında öğrencileri bilinçlendirmek. |
Birinci Öğretim
YOK
-
Bu ders, geleneksel ve yeni medya anlatısı üzerinden yola çıkarak iletişim ve medya alanında felsefi düşüncenin gerekliliğine odaklanmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Planlanması | ||
2 | Giriş ve Temel Kavramlar | ||
3 | Medya Felsefesi Teorileri; Gerçekçilik, sembolizm, formalizm | ||
4 | Medyanın Toplumsal ve Kültürel Etkileri | ||
5 | Kültürel Çalışmalar ve Frankfurt Okulu Eleştirisi | ||
6 | Popüler “yeni medya” kültürü | ||
7 | Yeni medya, özgürlük ve sınırları | ||
8 | Vize | ||
9 | Yeni Medya ve etik meseleler | ||
10 | Medya, güç ve siyaset bağımlılığı | ||
11 | Medya, dil ve ideoloji | ||
12 | Manipülasyon ve Propaganda | ||
13 | “Dijital Akvaryum” dayatması ve kimliksizleşme | ||
14 | Genel Değerlendirme | ||
15 | Final |
Politzer, G. (1970), Felsefenin Temel İlkeleri, Sol Yay. Warburton, N. (2015). Felsefenin Kısa Tarihi, Alfa Yayıncılık. Huisman, D. (2000), Sokrates Internet'te / Bir Medya Felsefesi İçin, Güncel Yayıncılık. Fuchs, C. (2020). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş, NotaBene Yay. Gönenç, A. Ve Bozkurt, G. (2017). Dil Temelinde Felsefe ve Medya.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |