| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| NBES283 | Fonksiyonel Besinler | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Fonksiyonel besinler ile ilgili temel bilgi ve kavramların öğrenilmesi, fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine etkilerinin incelenmesidir.
Dr.Öğr.Üyesi Rabia Nur Kocamış
| 1 | Fonksiyonel besinlerin tanımlarını, sınıflandırılmasını ve tarihsel gelişim sürecini özetler. |
| 2 | Fonksiyonel besin, diyet takviyeleri, nutrasötikler gibi kavramlar arasındaki farkları ve benzerlikleri açıklar. |
| 3 | Biyoaktif besin bileşenlerini tanımlar. |
| 4 | Farklı besin gruplarına ait fonksiyonel besinleri kategorize eder. |
| 5 | Fonksiyonel besinlerin genel sağlık etkilerini açıklar. |
| 6 | Fonksiyonel besinlerle ilişkili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri araştırır. |
Birinci Öğretim
Yok
Fonksiyonel besin ve besin bileşeni tanımı, fonksiyonel besin bileşenlerinin sınıflandırılması, fonksiyonel besinler ile ilgili yasal düzenlemeler ve fonksiyonel besinlerin kullanım alanlarının tanımlanması.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | 1 FONKSİYONEL BESİNLERİN TANIMI VE TARİHSEL SÜRECİ | ||
| 2 | 2 FONKSİYONEL BESİNLERİN GRUPLANDIRILMASI | ||
| 3 | 3 HAYVANSAL FONKSİYONEL BESİNLER | ||
| 4 | 4 BİTKİSEL FONKSİYONEL BESİNLER | ||
| 5 | 5 FONKSİYONEL BESİNLER VE NUTRASÖTİKLER | ||
| 6 | 6 İSOTERPENLER VE FENOLİK BİLEŞİKLER | ||
| 7 | 7 PROTEİN VE KARBONHİDRAT KÖKENLİ NUTRASÖTİKLER | ||
| 8 | 8 Ara Sınav | ||
| 9 | 8 LİPİD KÖKENLİ NUTRASÖTİKLER | ||
| 10 | 10 MİNERALLER VE NUTRASÖTİKLER | ||
| 11 | 11 PREBİYOTİK VE PROBİYOTİKLER | ||
| 12 | 12 FONKSİYONEL OLARAK ÇAY VE KAHVE | ||
| 13 | 13 FONKSİYONEL BİR BESİN OLARAK SOĞAN VE SARIMSAK | ||
| 14 | 14 FONKSİYONEL BİR BESİN OLARAK YAĞLI TOHUMLAR | ||
| 15 | 15 Final Sınavı |
Vattem, D. A., & Maitin, V. (Eds.). (2015). Functional foods, nutraceuticals and natural products: concepts and applications. Wildman, R. E., Wildman, R., & Wallace, T. C. (2016). Handbook of nutraceuticals and functional foods. CRC press.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
| Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 61 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |
| ÖÇ 6 |