GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
NDKT305 Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi Ders 3 5 4.00 2.00

Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukluk çağında görülen dil bozukluklarının klinik özelliklerini tanımlayabilmesi, dil bozukluklarında erken tanı ve müdahale yöntem ve tekniklerine yönelik bilgi ve beceri kazanmasıdır.


Öğr. Gör. Hava Çetin


1 Farklı popülasyonlarda görülen dil bozuklukları ve dil özelliklerini ayırt eder.
2 Çocukluk çağı dil bozukluklarında değerlendirme amaç ve yöntemlerini açıklar.
3 Çocukluk çağı dil bozukluklarında farklı müdahale yaklaşımlarını anlatır.
4 Dil müdahaleleri için spesifik terapi hedefleri belirler.
5 Dil müdahaleleri için terapi planı geliştirir.

Birinci Öğretim


NDKT204- Çocukluk Çağı Dil Bozuklukları


Dersin teorik kısmına %70, uygulama kısmına %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır.


Dil bozukluklarında ayırıcı tanı, dil bozukluklarında değerlendirmenin temel ilkeleri, Değerlendirme araçları ve yöntemleri, Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarına Müdahale yaklaşımları: Klinisyen Merkezli Yaklaşımlar, Çocuk Merkezli Yaklaşımlar, Karma Yaklaşımlar, Dil müdahalesine yönelik terapi planlamaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Ayrıcı Tanı Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
2 Dil Bozukluklarında Değerlendirme: İlke ve Yöntemler Klinik vaka öyküsü alma Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
3 Dil Bozukluklarında Değerlendirme: İlke ve Yöntemler İnformal değerlendirme görevleri için canlandırmalar Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma, gözlem
4 Türkiye’de Kullanılan Standardize Dil Değerlendirme Araçları Test uygulamaları Anlatım, tartışma, örnek olay Literatür okuma, bireysel araştırma
5 Türkiye’de Kullanılan Standardize Dil Değerlendirme Araçları Test uygulamaları Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
6 Dil Bozukluklarında Klinisyen Merkezli Yaklaşımlar Terapi uygulamaları ve canlandırmalar Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
7 Dil Bozukluklarında Klinisyen Merkezli Yaklaşımlar Terapi uygulamaları ve canlandırmalar Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
8 ARA SINAV
9 Dil Bozukluklarında Çocuk Merkezli Yaklaşımlar Terapi uygulamaları ve canlandırmalar Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
10 Dil Bozukluklarında Çocuk Merkezli Yaklaşımlar Terapi uygulamaları ve canlandırmalar Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
11 Dil Bozukluklarında Karma Yaklaşımlar Terapi uygulamaları ve canlandırmalar Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
12 Dil Bozukluklarında Karma Yaklaşımlar Terapi uygulamaları ve canlandırmalar Anlatım, tartışma, uygulama Literatür okuma, bireysel araştırma
13 Erken Okuryazarlık ve Erken Okuryazarlığın Değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, örnek olay Literatür okuma, bireysel araştırma
14 Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Terapi Planı Hazırlama Kısa dönemli-uzun dönemli amaç yazma uygulamaları Anlatım, tartışma, örnek olay Literatür okuma, bireysel araştırma
15 FİNAL SINAVI

- Paul, R. (1995). Language disorders from infancy through adolescence- Assessment and intervention. Missouri: Mosby-Year Book. - Acarlar, F. & Diken, Ö. (2020). Yetersizliği olan bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi. Ankara: PEGEM.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Rapor Hazırlama 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 90
Rapor Hazırlama 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 1 13
Uygulama/Pratik 10 2 20
Rapor Hazırlama 2 5 10
Rol Oynama / Dramatize Etme 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek