Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
NDKT305 | Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi | Ders | 3 | 5 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukluk çağında görülen dil bozukluklarının klinik özelliklerini tanımlayabilmesi, dil bozukluklarında erken tanı ve müdahale yöntem ve tekniklerine yönelik bilgi ve beceri kazanmasıdır.
Öğr. Gör. Hava Çetin
1 | Farklı popülasyonlarda görülen dil bozuklukları ve dil özelliklerini ayırt eder. |
2 | Çocukluk çağı dil bozukluklarında değerlendirme amaç ve yöntemlerini açıklar. |
3 | Çocukluk çağı dil bozukluklarında farklı müdahale yaklaşımlarını anlatır. |
4 | Dil müdahaleleri için spesifik terapi hedefleri belirler. |
5 | Dil müdahaleleri için terapi planı geliştirir. |
Birinci Öğretim
NDKT204- Çocukluk Çağı Dil Bozuklukları
Dersin teorik kısmına %70, uygulama kısmına %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Dil bozukluklarında ayırıcı tanı, dil bozukluklarında değerlendirmenin temel ilkeleri, Değerlendirme araçları ve yöntemleri, Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarına Müdahale yaklaşımları: Klinisyen Merkezli Yaklaşımlar, Çocuk Merkezli Yaklaşımlar, Karma Yaklaşımlar, Dil müdahalesine yönelik terapi planlamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Ayrıcı Tanı | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma | |
2 | Dil Bozukluklarında Değerlendirme: İlke ve Yöntemler | Klinik vaka öyküsü alma | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
3 | Dil Bozukluklarında Değerlendirme: İlke ve Yöntemler | İnformal değerlendirme görevleri için canlandırmalar | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma, gözlem |
4 | Türkiye’de Kullanılan Standardize Dil Değerlendirme Araçları | Test uygulamaları | Anlatım, tartışma, örnek olay | Literatür okuma, bireysel araştırma |
5 | Türkiye’de Kullanılan Standardize Dil Değerlendirme Araçları | Test uygulamaları | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
6 | Dil Bozukluklarında Klinisyen Merkezli Yaklaşımlar | Terapi uygulamaları ve canlandırmalar | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
7 | Dil Bozukluklarında Klinisyen Merkezli Yaklaşımlar | Terapi uygulamaları ve canlandırmalar | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
8 | ARA SINAV | |||
9 | Dil Bozukluklarında Çocuk Merkezli Yaklaşımlar | Terapi uygulamaları ve canlandırmalar | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
10 | Dil Bozukluklarında Çocuk Merkezli Yaklaşımlar | Terapi uygulamaları ve canlandırmalar | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
11 | Dil Bozukluklarında Karma Yaklaşımlar | Terapi uygulamaları ve canlandırmalar | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
12 | Dil Bozukluklarında Karma Yaklaşımlar | Terapi uygulamaları ve canlandırmalar | Anlatım, tartışma, uygulama | Literatür okuma, bireysel araştırma |
13 | Erken Okuryazarlık ve Erken Okuryazarlığın Değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, örnek olay | Literatür okuma, bireysel araştırma | |
14 | Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarında Terapi Planı Hazırlama | Kısa dönemli-uzun dönemli amaç yazma uygulamaları | Anlatım, tartışma, örnek olay | Literatür okuma, bireysel araştırma |
15 | FİNAL SINAVI |
- Paul, R. (1995). Language disorders from infancy through adolescence- Assessment and intervention. Missouri: Mosby-Year Book. - Acarlar, F. & Diken, Ö. (2020). Yetersizliği olan bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi. Ankara: PEGEM.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 90 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 1 | 13 |
Uygulama/Pratik | 10 | 2 | 20 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |