Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
NDKT202 | Akıcılık Bozuklukları | Ders | 2 | 4 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilerin akıcılık bozukluklarını tanıması ve sınıflandırması ,kekemelikte etkili olan faktörleri ve etiyolojisine ilişkin kuramları açıklayabilmesi, kekemeliğin semptomlarını ve klinik özelliklerini tanımlayabilmesi, hızlı bozuk konuşmanın klinik özelliklerini tanımlayabilmesidir.
Öğr. Gör. Betül Özsoy Tanrıkulu
1 | Konuşmadaki akıcısızlıkları tanımlar. |
2 | Kekemelik ile ilişkili kuram ve etiyolojileri açıklar. |
3 | Kekemeliğin semptomlarını ve klinik özelliklerini tanımlar |
4 | Hızlı bozuk konuşmanın klinik özelliklerini tanımlar |
5 | Kekemelik ve hızlı bozuk konuşma arasındaki ayırt edici özellikleri açıklar. |
Birinci Öğretim
Derse katılım zorunluluğu %70’dir.
Akıcılıkla ilgili temel kavramlar, kekemeliğin nedenlerine ilişkin kuramlar, kekemeliğin semptomları, hızlı bozuk konuşma, hızlı bozuk konuşma ve kekemeliğin ayırt edici tanısı
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Akıcılık bozukluklarına Giriş: Temel kavramlar, tanımlamalar | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
2 | Akıcılık Bozukluklarının Sınıflandırılması | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
3 | Kekemelikte nörolojik, genetik, fizyolojik ve psikolojik faktörler | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
4 | Kekemeliğin nedenlerine ilişkin Psikoanalitik ve öğrenme kuramları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
5 | Kekemeliğin nedenlerine ilişkin fizyolojik kuramlar | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
6 | Kekemeliğin nedenlerine ilişkin psikolinguistik kuramlar | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
7 | Kekemeliğin nedenlerine ilişkin çok faktörlü kuramlar | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Kekemeliğin semptomları ve klinik özellikleri | Anlatım, tartışma, örnek olay | Literatür okuma, bireysel araştırma |
10 | Hızlı bozuk konuşma | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
11 | Hızlı bozuk konuşma ve kekemeliğin ayırıcı tanısı | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
12 | Örnek vaka inceleme | Anlatım, tartışma, örnek olay | Literatür okuma, bireysel araştırma |
13 | Öğrenci sunuları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
14 | Öğrenci sunuları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
15 | FİNAL SINAVI |
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and clinical applications. Plural publishing.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 90 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |