GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
NDKT202 Akıcılık Bozuklukları Ders 2 4 5.00 2.00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilerin akıcılık bozukluklarını tanıması ve sınıflandırması ,kekemelikte etkili olan faktörleri ve etiyolojisine ilişkin kuramları açıklayabilmesi, kekemeliğin semptomlarını ve klinik özelliklerini tanımlayabilmesi, hızlı bozuk konuşmanın klinik özelliklerini tanımlayabilmesidir.


Öğr. Gör. Betül Özsoy Tanrıkulu


1 Konuşmadaki akıcısızlıkları tanımlar.
2 Kekemelik ile ilişkili kuram ve etiyolojileri açıklar.
3 Kekemeliğin semptomlarını ve klinik özelliklerini tanımlar
4 Hızlı bozuk konuşmanın klinik özelliklerini tanımlar
5 Kekemelik ve hızlı bozuk konuşma arasındaki ayırt edici özellikleri açıklar.

Birinci Öğretim



Derse katılım zorunluluğu %70’dir.


Akıcılıkla ilgili temel kavramlar, kekemeliğin nedenlerine ilişkin kuramlar, kekemeliğin semptomları, hızlı bozuk konuşma, hızlı bozuk konuşma ve kekemeliğin ayırt edici tanısı


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Akıcılık bozukluklarına Giriş: Temel kavramlar, tanımlamalar Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
2 Akıcılık Bozukluklarının Sınıflandırılması Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
3 Kekemelikte nörolojik, genetik, fizyolojik ve psikolojik faktörler Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
4 Kekemeliğin nedenlerine ilişkin Psikoanalitik ve öğrenme kuramları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
5 Kekemeliğin nedenlerine ilişkin fizyolojik kuramlar Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
6 Kekemeliğin nedenlerine ilişkin psikolinguistik kuramlar Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
7 Kekemeliğin nedenlerine ilişkin çok faktörlü kuramlar Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
8 ARA SINAV
9 Kekemeliğin semptomları ve klinik özellikleri Anlatım, tartışma, örnek olay Literatür okuma, bireysel araştırma
10 Hızlı bozuk konuşma Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
11 Hızlı bozuk konuşma ve kekemeliğin ayırıcı tanısı Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
12 Örnek vaka inceleme Anlatım, tartışma, örnek olay Literatür okuma, bireysel araştırma
13 Öğrenci sunuları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
14 Öğrenci sunuları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
15 FİNAL SINAVI

Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and clinical applications. Plural publishing.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 90
Rapor Sunma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Makale Kritik Etme 3 2 6
Bireysel Çalışma 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 5 35
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek