Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
NDKT101 | Dil ve Konuşma Terapisine Giriş ve Meslek Etiği | Ders | 1 | 1 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımının, dil-konuşma terapistinin görev, yetki ve sorumluluklarının etik prensipler çerçevesinde aktarılması, mesleğin uygulama alanları ve çalışma konuları hakkında temel bilgilerin öğretilmesidir.
Öğr. Gör. Betül Özsoy TANRIKULU
1 | Dil ve Konuşma Terapistliği mesleğinin Türkiye’de ve dünyada görev tanımını, çalışma alanlarını, yetki ve sorumluluklarını açıklar. |
2 | İletişim, dil ve konuşma kavramlarını tanımlar ve ayırt eder. |
3 | Dil ve konuşma bozukluklarını sınıflandırır. |
4 | Dil ve konuşma bozukluklarının erişkin ve çocukluk dönemlerine ait özelliklerini ayırt eder. |
5 | Dil ve konuşma terapistinin uyması gereken etik prensipleri ve dil ve konuşma terapisti kuram ve yaklaşımlarını kavrar. |
Birinci Öğretim
-
-
Dil ve Konuşma Terapisi mesleğinin görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, İletişim, dil ve konuşma kavramlarının tanımlanması, Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılması, Çocukluk ve erişkin döneminde görülen dil ve konuşma bozuklukları, Dil ve konuşma terapistliği mesleğinde etik prensipler
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dil ve Konuşma Terapistliği Mesleğine Genel Bakış | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
2 | İletişim, dil ve konuşma | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
3 | Dilin özellikleri ve bileşenleri | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
4 | Konuşma ve konuşmada görev alan organlar | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
5 | Çocukluk çağı dil bozuklukları (gecikmiş dil, gelişimsel dil bozukluğu) | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
6 | Gelişimsel yetersizliklere bağlı dil bozuklukları (zihin engeli, otizm, genetik bozukluklar) | Anlatım, tartışma, | Literatür okuma, bireysel araştırma |
7 | Konuşma sesi bozuklukları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Rezonans bozuklukları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
10 | Akıcılık Bozuklukları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
11 | Edinilmiş dil bozuklukları (afazi, travmatik beyin hasarı, sağ beyin hasarı) | Anlatım, tartışma, örnek olay | Literatür okuma, bireysel araştırma |
12 | Motor konuşma bozuklukları | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
13 | Ses ve Yutma Bozuklukları | Anlatım, tartışma, örnek olay | Literatür okuma, bireysel araştırma |
14 | Dil ve konuşma terapisinde etik prensipler | Anlatım, tartışma | Literatür okuma, bireysel araştırma |
15 | FİNAL SINAVI |
• İletişim Bozukluklarına Giriş (Yazar: Robert E. Owens , Kimberly A. Farinella; Çevirmen: Berkay Havuk; Yayınevi: Mirket Yayınları) • Dil ve Kavram Gelişimi (Editör: Seyhun Topbaş; Kök Yayıncılık / Rehber Kitaplar Dizisi)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Quiz | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 52 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |