GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
NDKT101 Dil ve Konuşma Terapisine Giriş ve Meslek Etiği Ders 1 1 2.00 2.00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımının, dil-konuşma terapistinin görev, yetki ve sorumluluklarının etik prensipler çerçevesinde aktarılması, mesleğin uygulama alanları ve çalışma konuları hakkında temel bilgilerin öğretilmesidir.


Öğr. Gör. Betül Özsoy TANRIKULU


1 Dil ve Konuşma Terapistliği mesleğinin Türkiye’de ve dünyada görev tanımını, çalışma alanlarını, yetki ve sorumluluklarını açıklar.
2 İletişim, dil ve konuşma kavramlarını tanımlar ve ayırt eder.
3 Dil ve konuşma bozukluklarını sınıflandırır.
4 Dil ve konuşma bozukluklarının erişkin ve çocukluk dönemlerine ait özelliklerini ayırt eder.
5 Dil ve konuşma terapistinin uyması gereken etik prensipleri ve dil ve konuşma terapisti kuram ve yaklaşımlarını kavrar.

Birinci Öğretim


-


-


Dil ve Konuşma Terapisi mesleğinin görev tanımı, yetki ve sorumlulukları, İletişim, dil ve konuşma kavramlarının tanımlanması, Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılması, Çocukluk ve erişkin döneminde görülen dil ve konuşma bozuklukları, Dil ve konuşma terapistliği mesleğinde etik prensipler


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dil ve Konuşma Terapistliği Mesleğine Genel Bakış Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
2 İletişim, dil ve konuşma Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
3 Dilin özellikleri ve bileşenleri Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
4 Konuşma ve konuşmada görev alan organlar Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
5 Çocukluk çağı dil bozuklukları (gecikmiş dil, gelişimsel dil bozukluğu) Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
6 Gelişimsel yetersizliklere bağlı dil bozuklukları (zihin engeli, otizm, genetik bozukluklar) Anlatım, tartışma, Literatür okuma, bireysel araştırma
7 Konuşma sesi bozuklukları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
8 ARA SINAV
9 Rezonans bozuklukları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
10 Akıcılık Bozuklukları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
11 Edinilmiş dil bozuklukları (afazi, travmatik beyin hasarı, sağ beyin hasarı) Anlatım, tartışma, örnek olay Literatür okuma, bireysel araştırma
12 Motor konuşma bozuklukları Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
13 Ses ve Yutma Bozuklukları Anlatım, tartışma, örnek olay Literatür okuma, bireysel araştırma
14 Dil ve konuşma terapisinde etik prensipler Anlatım, tartışma Literatür okuma, bireysel araştırma
15 FİNAL SINAVI

• İletişim Bozukluklarına Giriş (Yazar: Robert E. Owens , Kimberly A. Farinella; Çevirmen: Berkay Havuk; Yayınevi: Mirket Yayınları) • Dil ve Kavram Gelişimi (Editör: Seyhun Topbaş; Kök Yayıncılık / Rehber Kitaplar Dizisi)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 75
Quiz 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 1 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 25 1 25
Quiz için Bireysel Çalışma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 52

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek