| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ETIP303 | Kök Hücre Terapileri | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2.00 | 0.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere kök hücre biyolojisi ve terapötik uygulamalarını kapsamlı bir şekilde öğretmek; embriyonik, erişkin ve indüklenmiş pluripotent kök hücreler gibi farklı kök hücre türlerini tanıtmak; laboratuvar teknikleri, klinik uygulamalar ve etik konular hakkında bilgi sağlamak ve öğrencilerin kök hücre temelli tedavilerde güncel araştırma ve uygulamaları değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
| 1 | Öğrenciler farklı kök hücre türlerini (embriyonik, erişkin, iPSC) tanımlayabilecek ve biyolojik özelliklerini açıklayabileceklerdir. |
| 2 | Öğrenciler kök hücrelerin laboratuvar tekniklerini, kültür, diferansiyasyon ve karakterizasyon yöntemlerini anlayacak ve yorumlayabileceklerdir. |
| 3 | Öğrenciler kök hücre terapilerinin klinik uygulamalarını, güvenlik ve risklerini değerlendirebileceklerdir. |
| 4 | Öğrenciler kök hücre araştırmalarında etik, yasal ve güncel araştırma konularını tartışabilecek ve eleştirel bir perspektif geliştirebileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, öğrencilerin kök hücre biyolojisi ve terapötik uygulamaları konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin başlangıcında kök hücrelerin tanımı, sınıflandırılması ve temel biyolojisi ele alınacaktır. Ardından embriyonik kök hücrelerin özellikleri, izolasyonu ve kültür yöntemleri detaylı olarak incelenecek, erişkin kök hücreler arasında hematopoietik, mezenkimal ve nöral kök hücrelerin özellikleri ve klinik uygulamaları tartışılacaktır. Indüklenmiş pluripotent kök hücrelerin üretimi, karakterizasyonu ve araştırma ile klinik uygulamaları sunulacaktır. Öğrenciler laboratuvar teknikleri, kök hücre kültürü, diferansiyasyon ve karakterizasyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Dersin ilerleyen haftalarında kök hücre terapilerinin klinik uygulamaları, güvenlik ve riskler, genetik ve moleküler yaklaşımlar ile doku mühendisliği ve 3D kültür sistemleri ele alınacaktır. Ayrıca, kök hücre araştırmalarında etik ve yasal düzenlemeler, güncel araştırmalar ve klinik denemeler incelenecek, öğrenciler vaka sunumları ve tartışmalar aracılığıyla bilgilerini pekiştireceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler kök hücre terapileri alanındaki güncel uygulamalar ve gelecekteki araştırma perspektifleri hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaklardır.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Kök hücrelerin tanımı, sınıflandırılması ve temel biyolojisi | ||
| 2 | Embriyonik kök hücreler: özellikleri, izolasyonu ve kültürü | ||
| 3 | Erişkin kök hücreler: hematopoietik, mezenkimal ve nöral kök hücreler | ||
| 4 | Indüklenmiş pluripotent kök hücreler (iPSC): üretim, karakterizasyon ve uygulamalar | ||
| 5 | Laboratuvar teknikleri: kültür, diferansiyasyon ve karakterizasyon | ||
| 6 | Kök hücre terapilerinin klinik uygulamaları | ||
| 7 | Kök hücre tedavilerinde güvenlik, riskler ve komplikasyonlar | ||
| 8 | Vize | ||
| 9 | Genetik ve moleküler yaklaşımlar, gen düzenleme | ||
| 10 | Doku mühendisliği ve 3D kültür sistemleri | ||
| 11 | Etik ve yasal düzenlemeler | ||
| 12 | Güncel araştırmalar ve klinik denemeler | ||
| 13 | Klinik vaka sunumları ve tartışmalar | ||
| 14 | Dersin özetlenmesi ve gelecekteki araştırma perspektifleri |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 28 | 1 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 50 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |