Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESOS431 | Okul Sosyal Hizmeti | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilerin, eğitim kavramı hakkında bilgi sahibi olmalarını, eğitim ve sosyal hizmet uygulamaları arasındaki ilişkiyi kavramalarını, eğitim ve eğitim sisteminin örgütsel yapısını, mevzuatı, okullarda karşılaşılan ve sosyal hizmet müdahalesini gerektiren sorunları, okul sosyal hizmetinin kavramsal çerçevesini, sosyal hizmet uzmanlarının okullardaki işlevlerini öğrenci, öğretmen ve aile odaklı sosyal hizmet müdahalesini öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Filiz Arzu Yalın
1 | Okul dönemindeki öğrencilerin gelişimsel özelliklerini ve psikososyal sorunlarını tanımlar. |
2 | Okul sosyal hizmetinin kavramsal çerçevesini ve kapsamını tanımlar. |
3 | Okul ortamında sosyal hizmetin yeri ve önemini kavrar. |
4 | Okul sosyal hizmet uzmanının sahip olması gereken becerileri bilir ve okuldaki rol ve fonksiyonunu açıklar. |
5 | Okulda sosyal hizmet uygulamalarının genel çerçevesini tanımlar. |
6 | Okul dönemindeki öğrencilerin gelişimsel özelliklerini ve psikososyal sorunlarını tanımlar. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Bu ders, öğrencilerin, eğitim kavramı hakkında bilgi sahibi olmalarını ve eğitim ile sosyal hizmet uygulamaları arasındaki ilişkiyi kavramalarını içermektedir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve Sosyal Hizmet İlişkisi | ||
2 | Eğitim Kavramı, İnsan ve Eğitim İlişkisi | ||
3 | Eğitim Kavramı, İnsan ve Eğitim İlişkisi | ||
4 | Okul Sosyal Hizmeti, Tarihsel Gelişimi, Amacı ve Kapsamı | ||
5 | Okul Sosyal Hizmetinin Çocuk Koruma Sistemindeki Yeri | ||
6 | Okul Kültürü, Okul İklimi ve Ekolojik Sistem Yaklaşımı | ||
7 | Çocuklarda Davranış Problemleri (I-II) ve Sosyal Hizmet Müdahalesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Çocuklarda Davranış Problemleri ve Sosyal Sorunlar | ||
10 | Çocuklara Yönelik Öğrenme Programları | ||
11 | Özel Öğrenci Grupları Açısından Sosyal Hizmet Müdahalesi | ||
12 | Okulda Kriz ve Kriz Yönetimi | ||
13 | Özel Gereksinimli Çocuklarla Okul Sosyal Hizmet Uygulamaları | ||
14 | Örnek Vaka Çalışmaları | ||
15 | Final sınavı |
1-Adem Dağ, Okul Sosyal Hizmeti, Açılım Kitap Pınar Yayınları, 2017. 2- Mustafa Günay, Eğitimin Felsefesi Felsefenin Eğitimi, Sentez Yayınları, 2021. 3- David. D. Dupper, Okul Sosyal Hizmeti, Pegem Akademi Yayıncılık, 2022. 4- Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, Say Yayınları, 2023.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Performans | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 141 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |