Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
| 1 |
1- Uluslararası ilişkilerin temel bilgisini kullanarak uluslararası politikadaki güncel gelişmeleri analiz eder. |
| 2 |
2- Soğuk Savaş ve Soğuk Savaş sonrası dönemde uluslararası politikayı aktör ve sistem düzeyinde karşılaştırır. |
| 3 |
3- Güncel uluslararası ilişkiler kavramlarını ve tartışmalarını (Yeni Soğuk Savaş, heterarşi, melez savaş, yeni savaş, insani müdahale vb) bilir |
| 4 |
4- Küreselleşmenin uluslararası politikayı nasıl etkilediğini analiz eder. |
Yok
| Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
| 1 |
Küreselleşen Uluslararası Politika Ne Demek? Dış Politika Ne Demek? Analiz düzeyleri, aktörler, sistem ve temel yaklaşımlar |
|
Joshua S. Goldstein ve Jon C. Pevehouse, Uluslararası İlişkiler, (Ankara: BB101, 2015). 1. bölüm |
| 2 |
Güncel gelişmeler ışığında Ortadoğu’da çatışma ve bölgesel güvenlik |
|
|
| 3 |
Uluslararası Politikada Nükleer Silahsızlanma meselesi ve Nükleer Silahsızlanma Rejimi |
|
|
| 4 |
Yeni Soğuk Savaş ne demek? Küresel politikada büyük güçler meselesi |
|
|
| 5 |
ABD’nin Dış Politikası: genel görünüm |
|
|
| 6 |
Soğuk Savaş Sonrası Rusya Dış Politikasının temelleri |
|
|
| 7 |
Ukrayna meselesi ve Avrupa güvenliği |
|
|
| 8 |
vize |
|
|
| 9 |
Çin’in Yükselişi ve ABD- Çin İlişkisi |
|
|
| 10 |
Asya’da yeni güvenlik düzeni ve Tayvan meselesi |
|
|
| 11 |
Eski güvenlik meselelerinin yeni yüzleri: Yeni Savaş, Melez Savaş ve Özel askeri şirketler |
|
|
| 12 |
Türk dış politikası, ilkeler- bölgeler |
|
|
| 13 |
Türk dış politikası, ilkeler- bölgeler |
|
|
| 14 |
Gözden geçirme |
|
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Ara Sınav |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Final Sınavı |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Derse Katılım |
14 |
1 |
14 |
| Soru-Yanıt |
14 |
1 |
14 |
| Bireysel Çalışma |
14 |
3 |
42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
20 |
20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
122
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek