Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
| 1 |
Akademik düşünme becerisi kazanmak; Tiyatro eleştirisi ve tiyatro kuramı alanlarında ortaya konacak, özgün, çağdaş ve sanatsal ürünlerl disipline katkıda bulunan bireyler olur. |
| 2 |
Oyun yazarlığı ve oyun metni arasındaki ilişkiyi çözme ve oyun analizinin temellerini oluşturma. |
Yok
| Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
| 1 |
Dramaturgi temelini oluşturma ve dramaturgik inceleme ilkelerinin anlatımı. |
|
|
| 2 |
Dramaturgi süreçleri (Dramaturgi nedir/ Dramaturg kimdir. Kurumsal Dramaturg, Yapım Dramaturgu vb.) |
|
|
| 3 |
Eleştiri yöntemleri: (Dış Eleştiri / İç eleştiri) |
|
|
| 4 |
Örnek oyun çözümleme egzersizi: Oyununun öyküsü |
|
|
| 5 |
Dönem Araştırması sunumları (Oyunun yazıldığı dönem) |
|
|
| 6 |
Yazar Araştırması sunumları |
|
|
| 7 |
|
|
|
| 8 |
|
|
|
| 9 |
Kişileştirmenin oyundaki hedef engel motivasyona ve oyun öyküsüne etkisi |
|
|
| 10 |
: Kişileştirme çözümlemesi (Rol Biyografisi çıkarma) |
|
|
| 11 |
|
|
|
| 12 |
Replik niyeti çözümleme |
|
|
| 13 |
Rol yapılandırma |
|
|
| 14 |
Genel Tekrar |
|
|
| 15 |
Fİnal Sınavı |
|
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Ara Sınav |
1 |
50 |
| Takım/Grup Çalışması |
1 |
50 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Final Sınavı |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Derse Katılım |
1 |
36 |
36 |
| Takım/Grup Çalışması |
1 |
21 |
21 |
| Rapor Sunma |
1 |
40 |
40 |
| Rapor |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
100
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek