Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ416 | Bağlama VIII | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Dr. Öğr. Üyesi Ümit BAYKARA
1 | Bağlama’nın yapısı ve tarihçesi ile ilgili bilgiler edinme |
2 | Yöresel tavırlarda sağ el çalışmaları ile ilgili uygulamalar yapma |
3 | Yöresel tavırlarda sol el çalışmaları ile ilgili deneyimler edinme |
4 | Yöresel tavırlarda sağ ve sol el çalışmaları ile koordinasyon sağlama |
5 | Ana Usuller’de eser icrâsına yönelik temel egzersizler ile kendilerini geliştirme |
6 | Türk halk müziği formlarına yönelik eserler üzerine teknik uygulamalar yapma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bağlamanın yapısı ve fiziksel özellikleri. Bağlama ailesinin tanımı ve tarihçesi. Bağlamada yöresel tavırlar. Bağlama düzenlerine yönelik egzersizler. Parmak ve tezene egzersizleri. Halk müziği repertuvarına yönelik halk müziği ana usullerinde egzersiz çalışmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Bağlamanın yapısı ve tarihçesi ile ilgili bilgiler. | |||
2 | Yöresel tavırlara giriş. | |||
3 | Yöresel tavırlarda sağ el çalışmaları. | |||
4 | Yöresel tavırlarda sol el çalışmaları. | |||
5 | Yöresel tavırlarda sağ ve sol el birlikte çalışmalar. | |||
6 | Ana usûllerde eser icrasına yönelik temel egzersizler. | |||
7 | Ana usûllerle ilgili eser çalışmaları. | |||
8 | Halk müziği eser formlarına yönelik uygulamalar. | |||
9 | Halk müziği eser formlarına yönelik uygulamalar. | |||
10 | Ana usûllerde teknik geliştirmeye yönelik çalışmalar. | |||
11 | Halk müziği eser formlarına yönelik uygulamalar. | |||
12 | Halk müziği eser formlarına yönelik uygulamalar. | |||
13 | Bağlı nota değerlerinin öğretilmesine yönelik eser uygulamaları. | |||
14 | Karşılaştırmalı örnekler ve değerlendirmeler. |
Parlak, Erol. 2001. Türkiye’de El ile Bağlama Çalma Geleneği ve ÇalışTeknikleri, İstanbul. Ataman, Sadi Yaver. Türk Halk Musikisi ve Bağlama Metodu Durul, M Kenan. 2007. Bağlama Metodu, İstanbul: Bemol Müzik yayınları. Kurt, İrfan. 1989. Bağlama’da Düzen ve Pozisyon, İstanbul: Pan Yayıncılık 1989. Türk Halk Müziği Çalgı Bilgisi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Sağ, Arif / Erzincan, Erdal. 2009. Bağlama Metodu, Cilt 1 -2, İstanbul: Pan yayıncılık TRT Müzik Dairesi Yayınları THM Repertuarı Nota Serisi Yener, Sabri. 1996. Bağlama Öğretim Metodu, Trabzon.
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |