| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EMUZ439 | Piyano VII | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Doç. Dr. Verda Karaçil Cerit, Dr. Öğr. Üyesi Elif Candaş Çevik
| 1 | 1. Piyanonun temel çalım tekniklerini öğrenme |
| 2 | 2. Piyanoda iki eli bağımsız olarak kullanabilme |
| 3 | 3. Piyanoda müzikal ifadeye yönelik temel becerileri kazanma |
| 4 | Piyanoda dönem ve stil özelliklerini bilme, piyano edebiyatına hakim olma |
| 5 | Eserin farklı icracılardan dinlenmesi, farklı fikirleri değerlendirme, |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yok
Mesleki Piyano Dersi, öğrencilerin orta ve ileri piyano çalabilmesini ve müzikal ve teknik gelişimlerini arttırmalarını sağlamaktadır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 2 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 3 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 4 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 5 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 6 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 7 | Sınav Provası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 8 | Vize | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 9 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 10 | Performansa hazır hale getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 11 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 12 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 13 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 14 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal |
Çift ses Gamlar... Etütler -Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserleri. Czerny, Bach, Beethoven, Haydn, Mozart, Chopin, Schumann...vb eserler
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |