Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GET05012 | İşyerinde Eğlence | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, örgütsel başarıyı sağlamada etkili bir strateji olan işyerinde eğlence kavramını açıklamak ve örgütler bağlamında eğlence etkinliklerini inceleyerek bireysel ve örgütsel çıktıları analiz etmektir. Ders, aynı zamanda işyerinde eğlencenin hem uygulamada hem de akademik çalışmalarda giderek artan önemini öğrencilerle pekiştirmeyi hedeflemektedir.
Prof. Dr. Uğur Yozgat Doç. Dr. Elif Bilginoğlu
1 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi ve becerileri kazanacaklardır / * İşyerinde eğlence kavramını ve örgütsel başarıya katkısını açıklayabilmek. * Eğlenceli kurum kültürünün özelliklerini tanımlayarak uygulama örneklerini değerlendirebilmek. * İşyerinde eğlencenin türlerini ve yaygın mitlerini analiz edebilmek. * Farklı örgütlerdeki işyerinde eğlence uygulamalarını vaka çalışmaları üzerinden tartışabilmek. * İşyerinde eğlencenin çalışan motivasyonu, bağlılığı, performansı ve işgücü devri üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek. * Akademik araştırmalar ve uygulamalardan yola çıkarak işyerinde eğlencenin bireysel ve örgütsel çıktıları hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek. * Grup çalışmaları, sunumlar ve yazılı raporlar aracılığıyla analitik ve iletişim becerilerini geliştirebilmek. |
Birinci Öğretim
Yok.
Öğrencilerden derse hazırlıklı gelmeleri, tartışmalara aktif katılmaları ve seçtikleri bir konu üzerine örnek olay sunumu yapmaları beklenmektedir.
İşyerinde eğlencenin kavramsal ve tarihsel boyutları, eğlenceli kurum kültürü yaratma, işyerinde eğlencenin türleri ve mitleri, örnek olay sunumları (Pike Place Balık Pazarı, Southwest Havayolları, Virgin, Zappos, Ben & Jerry’s, Google, Facebook, Türkiye’deki uygulamalar), öğrenciler tarafından yapılacak örnek olay analizleri ve tartışmalar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanıışma işyerinde eğlencenin kavramsal içeriği | ||
2 | İşyerinde eğlence kavramının benzer kavramlarla ilişkisi Eğlenceli bir kurum kültürü yaratmak | ||
3 | İşyerinde eğlencenin tarihsel gelişimi İşyerinde eğlence geçici bir yönetim hevesi / moda mıdır? | ||
4 | İşyerinde eğlencenin türleri İşyerinde eğlencenin mitleri | ||
5 | Ara sınav | ||
6 | İşyerinde Eğlenceye Yönelik Tutum | ||
7 | İşyerinde Eğlencenin Deneyimlenmesi | ||
8 | Örnek Olay Sunumları (Sunumlarda önceden konusunu seçen ve hazırlanan öğrenci, 30-40 dakika içinde olayı sunar. Bunu izleyen 10-15 dakikada da öğretim üyesinin yönetimi altında, diğer öğrenciler ile sunan öğrenci arasında örnek olaydaki durumlar hakkında tartışma yapılır. Sunulan olay ile ilgili son bir değerlendirme öğretim üyesi tarafından da yapılır. Her öğrenci ilk üç hafta içinde örnek olay olarak bir konu seçer ve öğretim üyesine bildirir. Sunumu yapacak öğrenciden, sunumu yaptığı gün anlattığı olayla ilgili yazılı dokümanı (en az 4 sayfa olacak şekilde) dersin hocasına ve arkadaşlarına vermesi beklenir. Örnek Olay Sunumları (Pike Place Balık Pazarı, Southwest Havayolları) Örnek Olay Sunumları (Virgin, Zappos, Ben & Jerry’s) Örnek Olay Sunumları (Google, Facebook) Örnek Olay Sunumları (Türkiye’deki işyerindeki eğlence uygulamaları) | ||
9 | Örnek Olay Sunumları (Sunumlarda önceden konusunu seçen ve hazırlanan öğrenci, 30-40 dakika içinde olayı sunar. Bunu izleyen 10-15 dakikada da öğretim üyesinin yönetimi altında, diğer öğrenciler ile sunan öğrenci arasında örnek olaydaki durumlar hakkında tartışma yapılır. Sunulan olay ile ilgili son bir değerlendirme öğretim üyesi tarafından da yapılır. Her öğrenci ilk üç hafta içinde örnek olay olarak bir konu seçer ve öğretim üyesine bildirir. Sunumu yapacak öğrenciden, sunumu yaptığı gün anlattığı olayla ilgili yazılı dokümanı (en az 4 sayfa olacak şekilde) dersin hocasına ve arkadaşlarına vermesi beklenir Örnek Olay Sunumları (Pike Place Balık Pazarı, Southwest Havayolları) Örnek Olay Sunumları (Virgin, Zappos, Ben & Jerry’s) Örnek Olay Sunumları (Google, Facebook) Örnek Olay Sunumları (Türkiye’deki işyerindeki eğlence uygulamaları) | ||
10 | Örnek Olay Sunumları (Sunumlarda önceden konusunu seçen ve hazırlanan öğrenci, 30-40 dakika içinde olayı sunar. Bunu izleyen 10-15 dakikada da öğretim üyesinin yönetimi altında, diğer öğrenciler ile sunan öğrenci arasında örnek olaydaki durumlar hakkında tartışma yapılır. Sunulan olay ile ilgili son bir değerlendirme öğretim üyesi tarafından da yapılır. Her öğrenci ilk üç hafta içinde örnek olay olarak bir konu seçer ve öğretim üyesine bildirir. Sunumu yapacak öğrenciden, sunumu yaptığı gün anlattığı olayla ilgili yazılı dokümanı (en az 4 sayfa olacak şekilde) dersin hocasına ve arkadaşlarına vermesi beklenir. Örnek Olay Sunumları (Pike Place Balık Pazarı, Southwest Havayolları) Örnek Olay Sunumları (Virgin, Zappos, Ben & Jerry’s) Örnek Olay Sunumları (Google, Facebook) Örnek Olay Sunumları (Türkiye’deki işyerindeki eğlence uygulamaları) | ||
11 | Örnek Olay Sunumları (Sunumlarda önceden konusunu seçen ve hazırlanan öğrenci, 30-40 dakika içinde olayı sunar. Bunu izleyen 10-15 dakikada da öğretim üyesinin yönetimi altında, diğer öğrenciler ile sunan öğrenci arasında örnek olaydaki durumlar hakkında tartışma yapılır. Sunulan olay ile ilgili son bir değerlendirme öğretim üyesi tarafından da yapılır. Her öğrenci ilk üç hafta içinde örnek olay olarak bir konu seçer ve öğretim üyesine bildirir. Sunumu yapacak öğrenciden, sunumu yaptığı gün anlattığı olayla ilgili yazılı dokümanı (en az 4 sayfa olacak şekilde) dersin hocasına ve arkadaşlarına vermesi beklenir. Örnek Olay Sunumları (Pike Place Balık Pazarı, Southwest Havayolları) Örnek Olay Sunumları (Virgin, Zappos, Ben & Jerry’s) Örnek Olay Sunumları (Google, Facebook) Örnek Olay Sunumları (Türkiye’deki işyerindeki eğlence uygulamaları) | ||
12 | Örnek Olay Sunumları (Sunumlarda önceden konusunu seçen ve hazırlanan öğrenci, 30-40 dakika içinde olayı sunar. Bunu izleyen 10-15 dakikada da öğretim üyesinin yönetimi altında, diğer öğrenciler ile sunan öğrenci arasında örnek olaydaki durumlar hakkında tartışma yapılır. Sunulan olay ile ilgili son bir değerlendirme öğretim üyesi tarafından da yapılır. Her öğrenci ilk üç hafta içinde örnek olay olarak bir konu seçer ve öğretim üyesine bildirir. Sunumu yapacak öğrenciden, sunumu yaptığı gün anlattığı olayla ilgili yazılı dokümanı (en az 4 sayfa olacak şekilde) dersin hocasına ve arkadaşlarına vermesi beklenir. Örnek Olay Sunumları (Pike Place Balık Pazarı, Southwest Havayolları) Örnek Olay Sunumları (Virgin, Zappos, Ben & Jerry’s) Örnek Olay Sunumları (Google, Facebook) Örnek Olay Sunumları (Türkiye’deki işyerindeki eğlence uygulamaları) | ||
13 | Genel Tekrar ve dersin analiz edilmesi |
Bilginoğlu, E. (2020). Eğlenerek Çalışmak. İstanbul: Hümanist Kitap. Türkmenoğlu, İ. (2013). Pozitif Yönetim: İşyerinde Keyifli Ortam Yaratmak. Ankara: Elma Yayınevi. Yerkes, L. (2003). Eğlenceli İşler: İnsanların Çalışmaktan Zevk Alacakları Ortamlar Yaratmak. (N. Kaya, Çev.) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Ek olarak makaleler ve vaka örnekleri dönem boyunca paylaşılacaktır.
İnteraktif ders anlatımı ve tartışmalar Görsel materyaller (film, video) üzerinden analizler Öğrenci örnek olay sunumları (30–40 dk) ve sınıf tartışmaları Yazılı rapor teslimi (en az 4 sayfa)
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
ÖÇ 1 |