Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
GEE03011 | Lifelong Sport | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin yaşam boyu spor kavramını anlamalarını sağlamak, farklı yaş gruplarında fiziksel aktivite gereksinimlerini değerlendirebilme, sporun sağlığa ve yaşam kalitesine etkilerini analiz etme ve sürdürülebilir fiziksel aktivite alışkanlıkları geliştirme becerilerini kazandırmaktır.
Doç.Dr. Umut Davut BAŞOĞLU
1 | Yaşam boyu spor kavramını tanımlayabilir ve önemini açıklayabilir. |
2 | Farklı yaş gruplarında fiziksel aktivite gereksinimlerini analiz edebilir. |
3 | Sporun fiziksel, psikolojik ve sosyal faydalarını değerlendirebilir. |
4 | Bireysel ve grup spor programları tasarlayabilir ve uygulayabilir. |
5 | Sürdürülebilir fiziksel aktivite alışkanlıkları geliştirebilir. |
6 | Motivasyon ve davranış değişikliği stratejilerini kullanabilir. |
7 | Ulusal ve uluslararası spor uygulamalarını karşılaştırabilir ve eleştirel analiz yapabilir. |
Birinci Öğretim
yok
Ders kapsamında uygulamalı etkinlikler, grup çalışmaları ve bireysel spor deneyimleri teşvik edilir.
Ders; yaşam boyu spor kavramı ve önemi, farklı yaş gruplarında spor ve fiziksel aktivite gereksinimleri, sporun sağlık ve psikolojik faydaları, sporun sosyal boyutu, fiziksel aktivite planlaması, motivasyon stratejileri, sürdürülebilir spor alışkanlıkları, ulusal ve uluslararası uygulama örnekleri ve programları kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu spora giriş; tanımlar ve kapsam | Anlatım, tartışma | Temel spor kavramları üzerine okuma |
2 | Yaşam boyu sporun tarihsel gelişimi | Anlatım, vaka analizi | Bompa & Haff kitabından seçilmiş bölümler |
3 | Çocuklar ve ergenler için fiziksel aktivite rehberleri | Tartışma, grup çalışması | WHO ve ulusal rehberler |
4 | Yetişkinler ve yaşlı popülasyon için fiziksel aktivite | Anlatım, vaka analizi | Yetişkin ve yaşlılar için egzersiz üzerine makaleler |
5 | Sporun faydaları: fiziksel, psikolojik, sosyal | Anlatım, beyin fırtınası, grup tartışması | Spor faydaları üzerine araştırma |
6 | Spor katılımında motivasyon stratejileri ve davranış değişikliği | Rol yapma, seminer, tartışma | Motivasyon ve bağlılık üzerine seçilmiş makaleler |
7 | Çoktan seçmeli sınav (1–6 hafta konuları) | Yazılı sınav | Ders notlarını tekrar etmek |
8 | Yaşam boyu spor programlarının tasarımı | Proje tabanlı öğrenme, grup çalışması | Taslak spor programı hazırlamak |
9 | Spor programlarının uygulanması; izleme ve değerlendirme | Saha uygulaması, tartışma | Kısa bir uygulama planı hazırlamak |
10 | Farklı yaş grupları için grup sporları | Uygulama, grup çalışması | Takım sporları örnekleri araştırmak |
11 | Bireysel egzersiz ve fitness programları | Uygulama, tartışma | Bireysel egzersiz planı hazırlamak |
12 | Ulusal ve uluslararası yaşam boyu spor girişimleri | Anlatım, vaka analizi, sunum | Ulusal ve uluslararası programları araştırmak |
13 | Öğrenci projelerinin sunumları | Grup sunumları, tartışma | Spor programı projesini finalize etmek |
14 | Haftası 8’de tasarlanan spor programını tamamlamak veya daha önceki bireysel spor deneyimini raporlamak | Bireysel ödev, proje raporu, sunum, tartışma | Programı tamamlamak veya rapor hazırlamak |
Bompa, T., & Haff, G. (2009). Periodization: Theory and Methodology of Training. ACSM Guidelines for Exercise Testing and Prescription Ulusal ve uluslararası spor programları örnekleri Ders notları ve güncel makaleler
Anlatım, tartışma, vaka analizi, grup çalışmaları, saha uygulamaları, bireysel spor deneyimleri ve sunumlar.
Bu ders için staj zorunluluğu bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |