GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
GEE03011 Lifelong Sport Seçmeli Ders Grubu 2 3 5.00 3.00

Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin yaşam boyu spor kavramını anlamalarını sağlamak, farklı yaş gruplarında fiziksel aktivite gereksinimlerini değerlendirebilme, sporun sağlığa ve yaşam kalitesine etkilerini analiz etme ve sürdürülebilir fiziksel aktivite alışkanlıkları geliştirme becerilerini kazandırmaktır.


Doç.Dr. Umut Davut BAŞOĞLU


1 Yaşam boyu spor kavramını tanımlayabilir ve önemini açıklayabilir.
2 Farklı yaş gruplarında fiziksel aktivite gereksinimlerini analiz edebilir.
3 Sporun fiziksel, psikolojik ve sosyal faydalarını değerlendirebilir.
4 Bireysel ve grup spor programları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
5 Sürdürülebilir fiziksel aktivite alışkanlıkları geliştirebilir.
6 Motivasyon ve davranış değişikliği stratejilerini kullanabilir.
7 Ulusal ve uluslararası spor uygulamalarını karşılaştırabilir ve eleştirel analiz yapabilir.

Birinci Öğretim


yok


Ders kapsamında uygulamalı etkinlikler, grup çalışmaları ve bireysel spor deneyimleri teşvik edilir.


Ders; yaşam boyu spor kavramı ve önemi, farklı yaş gruplarında spor ve fiziksel aktivite gereksinimleri, sporun sağlık ve psikolojik faydaları, sporun sosyal boyutu, fiziksel aktivite planlaması, motivasyon stratejileri, sürdürülebilir spor alışkanlıkları, ulusal ve uluslararası uygulama örnekleri ve programları kapsamaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Yaşam boyu spora giriş; tanımlar ve kapsam Anlatım, tartışma Temel spor kavramları üzerine okuma
2 Yaşam boyu sporun tarihsel gelişimi Anlatım, vaka analizi Bompa & Haff kitabından seçilmiş bölümler
3 Çocuklar ve ergenler için fiziksel aktivite rehberleri Tartışma, grup çalışması WHO ve ulusal rehberler
4 Yetişkinler ve yaşlı popülasyon için fiziksel aktivite Anlatım, vaka analizi Yetişkin ve yaşlılar için egzersiz üzerine makaleler
5 Sporun faydaları: fiziksel, psikolojik, sosyal Anlatım, beyin fırtınası, grup tartışması Spor faydaları üzerine araştırma
6 Spor katılımında motivasyon stratejileri ve davranış değişikliği Rol yapma, seminer, tartışma Motivasyon ve bağlılık üzerine seçilmiş makaleler
7 Çoktan seçmeli sınav (1–6 hafta konuları) Yazılı sınav Ders notlarını tekrar etmek
8 Yaşam boyu spor programlarının tasarımı Proje tabanlı öğrenme, grup çalışması Taslak spor programı hazırlamak
9 Spor programlarının uygulanması; izleme ve değerlendirme Saha uygulaması, tartışma Kısa bir uygulama planı hazırlamak
10 Farklı yaş grupları için grup sporları Uygulama, grup çalışması Takım sporları örnekleri araştırmak
11 Bireysel egzersiz ve fitness programları Uygulama, tartışma Bireysel egzersiz planı hazırlamak
12 Ulusal ve uluslararası yaşam boyu spor girişimleri Anlatım, vaka analizi, sunum Ulusal ve uluslararası programları araştırmak
13 Öğrenci projelerinin sunumları Grup sunumları, tartışma Spor programı projesini finalize etmek
14 Haftası 8’de tasarlanan spor programını tamamlamak veya daha önceki bireysel spor deneyimini raporlamak Bireysel ödev, proje raporu, sunum, tartışma Programı tamamlamak veya rapor hazırlamak

Bompa, T., & Haff, G. (2009). Periodization: Theory and Methodology of Training. ACSM Guidelines for Exercise Testing and Prescription Ulusal ve uluslararası spor programları örnekleri Ders notları ve güncel makaleler


Anlatım, tartışma, vaka analizi, grup çalışmaları, saha uygulamaları, bireysel spor deneyimleri ve sunumlar.



Bu ders için staj zorunluluğu bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek