| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| GEE03009 | Volunteering Actions | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilerin gönüllülük kavramını, gönüllülüğün toplumsal, bireysel ve kurumsal boyutlarını anlamalarını sağlamak; gönüllü faaliyetlere aktif katılım yoluyla sosyal sorumluluk, iş birliği ve liderlik becerilerini geliştirmektir.
Doç.Dr. Umut Davut BAŞOĞLU
| 1 | Gönüllülük kavramını ve tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
| 2 | Gönüllü faaliyetlerin bireysel, toplumsal ve kurumsal faydalarını değerlendirebilir. |
| 3 | Gönüllülük projelerinde etik ilkelere uygun davranış geliştirebilir. |
| 4 | Sosyal sorumluluk projeleri tasarlayabilir ve uygulayabilir. |
| 5 | Gönüllülük faaliyetlerinde liderlik, iletişim ve takım çalışması becerilerini sergileyebilir. |
| 6 | Yerel ve uluslararası gönüllülük örneklerini karşılaştırabilir. |
| 7 | Gönüllülük faaliyetleri yoluyla toplumsal farkındalık ve empati geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
yok
Ders kapsamında öğrencilerin gönüllü faaliyetlere katılımı teşvik edilir. Uygulamalı projeler ve saha çalışmaları öğrenme sürecine entegre edilir.
Ders; gönüllülük kavramı, tarihsel gelişim ve uluslararası yaklaşımlar; gönüllü faaliyetlerin toplumsal katkıları; gönüllülükte etik, sorumluluk ve sürdürülebilirlik; gönüllülük projelerinin tasarımı ve yönetimi; gönüllülük eylemlerinde liderlik ve takım çalışması; yerel, ulusal ve uluslararası gönüllülük örneklerini kapsamaktadır.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Gönüllülüğe giriş, temel kavramlar | Anlatım, tartışma | Okuma – gönüllülük üzerine temel makaleler |
| 2 | Sivil toplum ve gönüllülük ilişkisi | Vaka analizi, grup tartışması | Türkiye’deki STK örneklerini araştırmak |
| 3 | Gönüllülük türleri ve alanları (sosyal, çevresel, spor, kültür) | Sunum, tartışma | Alan bazında gönüllülük örnekleri bulmak |
| 4 | Gönüllülüğün bireysel ve toplumsal faydaları | Beyin fırtınası, grup çalışması | Akademik makale okumak |
| 5 | Gönüllülükte etik, haklar ve sorumluluklar | Anlatım, rol oynama | Etik ilkeler üzerine kısa rapor |
| 6 | Ulusal ve uluslararası gönüllülük programları | Misafir konuşmacı, tartışma | Erasmus+ ve UN Volunteers araştırması |
| 7 | Çoktan seçmeli test (1–6 hafta konuları) | Sınav | Önceki ders notlarını gözden geçirme |
| 8 | Proje geliştirme ve gönüllülük organizasyonu | Grup çalışması, atölye | Proje fikirleri hazırlamak |
| 9 | Gönüllülükte liderlik ve ekip çalışması | Vaka analizi, rol oynama | Liderlik tiplerini araştırmak |
| 10 | Gönüllülük faaliyetlerinde iletişim ve medya kullanımı | Sunum, uygulamalı çalışma | Sosyal medya kampanyası örnekleri incelemek |
| 11 | Gönüllülük faaliyetlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım, uygulama | Değerlendirme yöntemleri üzerine okuma |
| 12 | Gönüllülük ve sürdürülebilirlik | Panel, tartışma | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı incelemek |
| 13 | Gönüllülük deneyimlerinin paylaşımı ve raporlanması | Grup sunumları, tartışma | Kendi gönüllülük deneyiminden örnek getirmek |
| 14 | Çoktan seçmeli test (7–13 hafta konuları) | Sınav | Tüm ders materyallerini tekrar etmek |
Ellis, S. J., & Campbell, K. H. (2005). By the People: A History of Americans as Volunteers. Wilson, J. (2012). The Oxford Handbook of Volunteering and Nonprofit Associations. Ulusal ve uluslararası STK raporları. Ders notları ve güncel makaleler.
Anlatım, tartışma, proje tabanlı öğrenme, saha çalışması, grup sunumları, vaka analizi.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Bu ders için staj zorunluluğu bulunmamaktadır.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
| Okuma | 1 | 42 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 119 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |
| ÖÇ 6 |
| ÖÇ 7 |