Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Uygarlık kavramını öğrenir. |
2 |
Mısır ve Mezopotamya ve Anadolu Uygarlıklarını karşılaştırma yeteneği kazanır. |
3 |
Çin ve Hint uygarlıkları gibi Uzakdoğu uygarlıklarını tanımlayabilir. |
4 |
Antik Yunan ve Roma Uygarlıkları arasındaki ilişkileri kavrayabilir. |
5 |
Batı Uygarlığının kökenlerini tanıyabilir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
UYGARLIK NEDİR? |
|
|
2 |
UYGARLIK TARİHİ NEDEN ÖNEMLİ? |
|
|
3 |
ARNOLD TOYNBEE VE UYGARLIK TARİHİ |
|
|
4 |
FERNAND BRAUDEL VE UYGARLIK TARİHİ |
|
|
5 |
UYGARLIK TARİHİ NASIL OKUNMALI? |
|
|
6 |
NEOLİTİK DÖNEMDEN UYGARLIĞA İLK ADIM MEZOPOTAMYA |
|
|
7 |
ANADOLU UYGARLIKLARI |
|
|
8 |
MISIR UYGARLIĞI |
|
|
9 |
YUNAN UYGARLIĞI |
|
|
10 |
HİTİT UYGARLIĞI |
|
|
11 |
ROMA UYGARLIĞI |
|
|
12 |
ORTA ÇAĞ AVRUPASI |
|
|
13 |
MODERN UYGARLIĞIN DOĞUŞU |
|
|
14 |
MODERN UYGARLIK |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Bütünleme Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Derse Katılım |
1 |
10 |
10 |
Soru-Yanıt |
1 |
35 |
35 |
Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Performans |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
115
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek