Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Gerekli anahtarlarda nota okuma yeteneğini kazanma ve hızlandırma. |
2 |
Nota değerleri, ritim kalıpları ve ölçü birimlerini anlama ve uygulama yetisini kazanmak. |
3 |
Tüm aralıkları, üç sesli akor türlerini ve çeken yedili akorlarını üğretebilmek ve eserler içerisinde algılayabilmek. |
4 |
Tonaliteleri ve belirli modları çözümlemek ve uygulayabilmek,eserlerin tonalitesini tespit edip fonksiyonlarını belirleyebilmek. |
5 |
Eserlerin deşifresini hızlı şekilde yapabilmek ve esere uygun çalışma biçimlerini uygulayabilmek,eser içerisindeki nüansları esere ve eserin dönemine uygun algılayabilmek. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Aralıklar (5'liye kadar olan)
Tonalitelerin tekrarı. |
|
|
2 |
3 diye ve 3 bemole kadar olan tüm major ve minor tonaliteler, ayrıca minor tonalitelerin armonik ve molodik versiyonları. |
|
|
3 |
Minor tonalitelerde armonik minor ve melodik minor kurma.
Aralıkların tekrarı ve pratik olarak uygulanması. |
|
|
4 |
6'lı ve 7'li aralıkların öğrenilmesi ve aralıların tamamının birlikte çalışılması.
3 sesli akorların korulması (artmış,eksilmiş,major ve minor) ve çevrimleri. |
|
|
5 |
Basit ve birleşik ölçülerin öğrenilmesi, ölçülerin süre biriminin bulunması ve incelenmesi.
Ritim okuma parçalarında ölçü değişikliklerinde süre birimi eşittir süre birimi değişikliğinin uygulanması.
Tüm aralıklar karışık şekilde deneme sınavı. |
|
|
6 |
Tüm sınav konularının birlikte çalışılması ve eksikliklerin giderilmesi. |
|
|
7 |
Vize sınav haftası.(22.04.2024) |
|
|
8 |
Aralıkların tamamı ve üç sesli akorların oluşturulması,tonaliteler içerisinde gözlemlenmesi. |
|
|
9 |
Beş diyez ve beş bemole kadar olan tonalitelerin incelenmesi ve armonik,melodik dizilere dönüştürülmesi.Öğrenilen yeni tonalitelere ait eserlerin incelenmesi. |
|
|
10 |
İşlenecek ilk dört sesli akor olan çeken yedili akorunu öğrenmek ve incelemek.Tüm çevrimleri ve şifreleri ile birlikte uygulamak. |
|
|
11 |
Tonalitelerde fonksiyon konusunun incelenmesi,fonsiyonların özelliklerinin gözlemlenmesi ve konsiyon üzerine kurulan akorların türlerinin gözlemlenmesi ve çevrimlerinin uygulanması. |
|
|
12 |
Aralıklar akorlar ve fonksiyonlar üzerine pratik çalışma. |
|
|
13 |
Tüm sınav konularının tekrarı ve sınavda çıkacak haline benzer soru örneklerinin çözülmesi.Sene içerisinde işlenen teori konularının genel bir tekrarı. |
|
|
14 |
Final sınavı. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Bireysel Çalışma |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
18 |
18 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
100
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek