Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESPR425 | Dijital Oyunlar ve E-Spor | Ders | 4 | 7 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dijital Oyunların Anlaşılması: Dijital oyunların tarihçesinden günümüzdeki gelişimine kadar geniş bir perspektif sunarak öğrencilerin oyun dünyasını derinlemesine anlamalarını sağlamak. E-Spor Ekosistemi: E-sporun temelleri, takım yapıları, turnuvalar, ligler ve global e-spor endüstrisinin işleyişi hakkında bilgi edinmek.
Dr. Öğr. Üyesi Sena Nur Doğusan
1 | Dijital Oyunlar Hakkında Bilgi ve Anlayış: Öğrenciler, dijital oyunların tarihçesi, gelişimi ve önemli kavramları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacak ve oyun dünyasını anlama yeteneklerini geliştirecekler. |
2 | E-Spor Endüstrisi ve Temelleri: Öğrenciler, e-sporun temellerini, organizasyonlarını, takım yapılarını ve uluslararası e-spor endüstrisinin işleyişini anlayacaklar. |
3 | Dijital oyunların kimlik gelişimi, toplumsal etkileşim, rekabet ve işbirliği, sosyal normlar ve değerler, dijital kültür gibi kavramlarla ilişkisi hakkında yorumlama becerisi geliştirecekler. |
4 | Etik Bilinci: Öğrenciler, dijital oyunlar ve e-spor alanında karşılaşılan etik konuları anlayacak ve bu bağlamda bilinçli kararlar alabilecekler. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Dijital Oyunların Tarihçesi: Video oyunlarının ortaya çıkışından bugüne kadar olan evrimi ve önemli kilometre taşları. E-Sporun Temelleri: E-spor nedir, nasıl ortaya çıkmıştır, temel terimler ve dünyada e-sporun yeri. E-Spor Organizasyonları: Takım oluşturma, turnuva düzenleme ve lig yönetimi. Etik: Dijital oyunlar ve e-spor alanında karşılaşılan etik konular.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dijital Oyunların Tarihçesi ve Gelişimi Video oyunlarının kökenleri ve tarihçesi Oyun endüstrisindeki önemli dönüm noktaları Dijital oyunların evrimi ve etkileri | ||
2 | Dijital Oyunların Tarihçesi ve Gelişimi Video oyunlarının kökenleri ve tarihçesi Oyun endüstrisindeki önemli dönüm noktaları Dijital oyunların evrimi ve etkileri | ||
3 | E-Sporun Temelleri ve Organizasyonları E-sporun doğuşu ve gelişimi E-spor organizasyonları ve lig yapıları Temel e-spor terimleri ve kuralları | ||
4 | E-Sporun Temelleri ve Organizasyonları E-sporun doğuşu ve gelişimi E-spor organizasyonları ve lig yapıları Temel e-spor terimleri ve kuralları | ||
5 | E-Spor branşları, Türkiye E-Spor Federasyonu ve çalışmaları | ||
6 | E-Spor Takımları ve Turnuvalar E-spor takımlarının oluşturulması ve yönetimi E-spor turnuvalarının düzenlenmesi ve yönetimi | ||
7 | E-Spor Takımları ve Turnuvalar E-spor takımlarının oluşturulması ve yönetimi E-spor turnuvalarının düzenlenmesi ve yönetimi | ||
8 | vize sınavı | ||
9 | Dijital oyunların kişlik, duygu ve davranışlar üzerindekı̇ etkilerı̇ | ||
10 | Dijital oyunların kişlik, duygu ve davranışlar üzerindekı̇ etkiler, kişilik ve motivasyon modelleri | ||
11 | Dijital oyunlar ve saldırganlık Dijital oyunlar ve e-spor alanındaki etik meseleler | ||
12 | Dijital oyunların kimlik gelişimindeki rolün ve toplumsal etkileşim üzerindeki etkileri | ||
13 | Dijital oyunlarda cinsiyet rolleri, sosyal normlar ve değerler | ||
14 | Siber zorbalık ve dijital tehditler | ||
15 | Final sınavı |
Dijital Oyunlarda Şiddet, Deniz Yengin, Beta Basım, 2012. DİJİTAL OYUNLAR -1: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu, Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül, Dr. Ahmet Kılıç, Dr. Mustafa Küçükali, Dr. Şahin Bayzan, Doç. Dr. Yavuz Samur, Nobel Yayın, 2022.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |