| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ESPR425 | Dijital Oyunlar ve E-Spor | Ders | 4 | 7 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dijital Oyunların Anlaşılması: Dijital oyunların tarihçesinden günümüzdeki gelişimine kadar geniş bir perspektif sunarak öğrencilerin oyun dünyasını derinlemesine anlamalarını sağlamak. E-Spor Ekosistemi: E-sporun temelleri, takım yapıları, turnuvalar, ligler ve global e-spor endüstrisinin işleyişi hakkında bilgi edinmek.
Dr. Öğr. Üyesi Sena Nur Doğusan
| 1 | Dijital Oyunlar Hakkında Bilgi ve Anlayış: Öğrenciler, dijital oyunların tarihçesi, gelişimi ve önemli kavramları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacak ve oyun dünyasını anlama yeteneklerini geliştirecekler. |
| 2 | E-Spor Endüstrisi ve Temelleri: Öğrenciler, e-sporun temellerini, organizasyonlarını, takım yapılarını ve uluslararası e-spor endüstrisinin işleyişini anlayacaklar. |
| 3 | Dijital oyunların kimlik gelişimi, toplumsal etkileşim, rekabet ve işbirliği, sosyal normlar ve değerler, dijital kültür gibi kavramlarla ilişkisi hakkında yorumlama becerisi geliştirecekler. |
| 4 | Etik Bilinci: Öğrenciler, dijital oyunlar ve e-spor alanında karşılaşılan etik konuları anlayacak ve bu bağlamda bilinçli kararlar alabilecekler. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Dijital Oyunların Tarihçesi: Video oyunlarının ortaya çıkışından bugüne kadar olan evrimi ve önemli kilometre taşları. E-Sporun Temelleri: E-spor nedir, nasıl ortaya çıkmıştır, temel terimler ve dünyada e-sporun yeri. E-Spor Organizasyonları: Takım oluşturma, turnuva düzenleme ve lig yönetimi. Etik: Dijital oyunlar ve e-spor alanında karşılaşılan etik konular.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Dijital Oyunların Tarihçesi ve Gelişimi Video oyunlarının kökenleri ve tarihçesi Oyun endüstrisindeki önemli dönüm noktaları Dijital oyunların evrimi ve etkileri | ||
| 2 | Dijital Oyunların Tarihçesi ve Gelişimi Video oyunlarının kökenleri ve tarihçesi Oyun endüstrisindeki önemli dönüm noktaları Dijital oyunların evrimi ve etkileri | ||
| 3 | E-Sporun Temelleri ve Organizasyonları E-sporun doğuşu ve gelişimi E-spor organizasyonları ve lig yapıları Temel e-spor terimleri ve kuralları | ||
| 4 | E-Sporun Temelleri ve Organizasyonları E-sporun doğuşu ve gelişimi E-spor organizasyonları ve lig yapıları Temel e-spor terimleri ve kuralları | ||
| 5 | E-Spor branşları, Türkiye E-Spor Federasyonu ve çalışmaları | ||
| 6 | E-Spor Takımları ve Turnuvalar E-spor takımlarının oluşturulması ve yönetimi E-spor turnuvalarının düzenlenmesi ve yönetimi | ||
| 7 | E-Spor Takımları ve Turnuvalar E-spor takımlarının oluşturulması ve yönetimi E-spor turnuvalarının düzenlenmesi ve yönetimi | ||
| 8 | vize sınavı | ||
| 9 | Dijital oyunların kişlik, duygu ve davranışlar üzerindekı̇ etkilerı̇ | ||
| 10 | Dijital oyunların kişlik, duygu ve davranışlar üzerindekı̇ etkiler, kişilik ve motivasyon modelleri | ||
| 11 | Dijital oyunlar ve saldırganlık Dijital oyunlar ve e-spor alanındaki etik meseleler | ||
| 12 | Dijital oyunların kimlik gelişimindeki rolün ve toplumsal etkileşim üzerindeki etkileri | ||
| 13 | Dijital oyunlarda cinsiyet rolleri, sosyal normlar ve değerler | ||
| 14 | Siber zorbalık ve dijital tehditler | ||
| 15 | Final sınavı |
Dijital Oyunlarda Şiddet, Deniz Yengin, Beta Basım, 2012. DİJİTAL OYUNLAR -1: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Prof. Dr. Şeref Sağıroğlu, Prof. Dr. Halil İbrahim Bülbül, Dr. Ahmet Kılıç, Dr. Mustafa Küçükali, Dr. Şahin Bayzan, Doç. Dr. Yavuz Samur, Nobel Yayın, 2022.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 15 | 15 |
| Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 15 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Rapor | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 99 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |