Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT451 | Spor Psikolojisinde Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri betimlenmesini, Test puanlarını üzerinden temel istatistik analizlerinin yapılmasını, Geleneksel/Alternatif ölçme tekniklerinin karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üy. Esen Kızıldağ Kale
1 | Temel kavramları açıklar. |
2 | Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri betimler. |
3 | Test puanlarını üzerinden temel istatistik analizleri yapar. |
4 | Geleneksel/Alternatif ölçme tekniklerini karşılaştırır. |
5 | Farklı alanlarda (Bilişsel/duyuşsal/psikomotor) kullanılabilecek teknikleri düzenler. |
6 | Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili araştırma planlar. |
7 | Egzersiz ve spor psikolojisi alanında literatür tarama bilgisine sahiptir. |
8 | Araştırma verilerini, toplar, anailz eder ve tartışır. |
9 | Bilimsel bir bildiri, makale ya da sunum yapabilir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktır.
Yok
Bilimsel süreç, ölçme ve psikoloji/eğitim ilişkisi, Ölçme süreci, değerlendirme süreci, ölçmede temel istatistiksel işlemler.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel süreç, ölçme ve psikoloji/eğitim ilişkisi. | |||
2 | Ölçme süreci, temel kavramlar ve türleri | |||
3 | Araştırma türleri ve bilimsel araştırma süreci | |||
4 | Araştırmanın planlanması | |||
5 | Değerlendirme süreci, temel kavramlar ve türleri. | |||
6 | Veri ve Veri Toplama Yöntemleri | |||
7 | Ölçek türleri ve örneklem seçimi | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Ölçme araçlarının temel özellikleri (Güvenirlik ve türleri) | |||
10 | Ölçme araçlarının temel özellikleri (Geçerlik ve türleri) | |||
11 | Geleneksel Ölçme teknikleri | |||
12 | Türkiye’de psikoloji alanında ölçme/test sorunsalı. | |||
13 | Egzersiz ve Spor Psikolojisi alanı ile ilgili araştırma konusu, problemi belirlemek | |||
14 | Araştırma konusu ile ile ilgili ölçeklerin düzenlenmesi ve uygulama aşaması | |||
15 | Final SInavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj durumu bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 12 | 24 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |