Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT321 | Grup Fitness ve Ritim Eğitimi | Ders | 3 | 5 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı, öğrencilere grup fitness derslerini müzik ve ritimle uyumlu bir şekilde planlama, tasarlama ve yönetme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. Ders sonunda öğrencilerin, müziğin temel bileşenlerini (tempo, ritim, fraz) analiz ederek, temel fitness hareketleriyle güvenli ve etkili koreografiler oluşturması, bu koreografileri bir gruba etkili iletişim teknikleri (cueing) kullanarak öğretebilmesi ve dersin tüm aşamalarını (ısınma, kardiyo, soğuma, esnetme) profesyonel bir şekilde yönetebilmesi hedeflenmektedir.
Dr. Öğretim Üyesi Eda BAYTAŞ
1 | Grup fitness ve ritim eğitiminin temel kavramlarını öğrenir ve grup fitness derslerinde kullanılan farklı egzersiz türlerini tanımlar, hareketleri uygular ve uygulatabilir |
2 | Grup fitness derslerinde kullanılan müziğin temposunu (BPM), ritmini analiz edebilir ve içeriğe göre müzik seçimi hazırlayabilir. |
3 | Katılımcıların güvenliğini sağlamak amacıyla hareketlerde seviyelere göre modifikasyonlar (kolaylaştırma/zorlaştırma) yapabilir ve sunabilir. |
4 | Bir grup fitness dersini yönetirken sözel (verbal) ve görsel (visual) ipuçlarını (cueing) doğru zamanda ve etkili bir şekilde kullanabilir. |
5 | Isınma, kardiyo, soğuma ve esnetme bölümlerini içeren bütünlüklü bir grup fitness dersi planı oluşturabilir ve bu planı uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
yok
-
Ders, grup fitness ve ritim eğitiminin teorik temelleri ile başlar. Müziğin yapısı, tempo (BPM) ve sayım sistemi (müzik frazları) öğretilir. Temel aerobik ve fitness hareketlerinin teknikleri, doğru formları ve güvenlik prensipleri üzerinde durulur. Dersin ilerleyen haftalarında bu temel hareketlerden yola çıkarak katmanlama (layering) ve birleştirme (linking) gibi koreografi oluşturma yöntemleri uygulamalı olarak işlenir. Etkili ders yönetimi için sözel ve görsel ipucu (cueing) teknikleri, iletişim becerileri ve motivasyon stratejileri öğretilir. Ders, öğrencilerin kendi özgün koreografilerini oluşturup sundukları pratik uygulamalar ve sınavlarla tamamlanır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | 1. Hafta: Ritim ve grup fitness ile ilgili Temel Kavramlar / | Ritim oyunları ve temel hareketler | Anlatım, grup çalışması | Farklı müzik türlerinden örnekler |
2 | Müzik ve Ritim Uygulamaları / | Ritimli hareketleri | Demonstrasyon, uygulamalı ders | Müzik listesi oluşturma |
3 | Ritim ile Koordinasyon Geliştirme | Koordinasyon egzersizleri | Etkileşimli öğretim, oyunla | Koordinasyon gerektiren aktiviteler |
4 | Motivasyon teknikleri | - | Uygulamalı öğretim, bireysel geri bildirim | |
5 | Ritim ve Grup Dinamikleri | Grup aktiviteleri ve oyunlar | Grup tartışmaları, işbirlikçi öğrenme | Grup dinamikleri üzerine araştırma |
6 | Ritim ve Yaratıcılık | Yaratıcı hareket uygulamaları | Yaratıcı drama, açık uçlu sorular | Yaratıcılığı teşvik eden müzikler |
7 | Farklı yaş grupları için öğrenme ve öğretme stratejileri | Anlatım, Göster tekniği , soru -cevap, problem çözme teknikleri | Değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi | |
8 | Giriş ve Temel Kavramlar | Temel antrenman hareketleri | Anlatım, grup çalışması | Antrenman prensipleri üzerine makaleler |
9 | Dövüş Sporları Antrenmanı / Week 12: Combat Sports Training Uygulama: ı / Ön Hazırlık: Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Demonstrasyon, bireysel ve grup uygulamaları / Demonstration, individual and group practices | Isınma ve soğuma egzersizleri, Temel dövüş tekniklerinin ve kombinasyonlarının uygulanması | Demonstrasyon, uygulamalı ders, bireysel ve grup uygulamaları | Dövüş sporlarıyla ilgili videolar ve teknikler üzerine çalışma, müzik seçimi |
10 | Isınma ve Soğuma, Foam Roller ve Mobilite | Isınma ve soğuma egzersizleri, Foam roller ile kas gevşetme | Demonstrasyon, bireysel geri bildirim, uygulamalı ders | Foam roller teknikleri üzerine kaynaklar, Isınma müziği seçimi |
11 | Tabata ve HIIT Antrenmanı | Tabata ve HIIT egzersizlerinin uygulanması | Uygulamalı öğretim, grup aktiviteleri | HIIT programları ve süreleri |
12 | Kardiyo Antrenmanı / Uygulama: / Ön Hazırlık: Öğretim Yöntem ve Teknikleri:/ | Farklı kardiyo yöntemlerinin uygulanması | Etkileşimli öğretim, grup çalışması, uygulamalı öğretim | Kardiyo müzikleri ve planları / |
13 | Kuvvet Antrenmanı / Uygulama: / Ön Hazırlık: / Öğretim Yöntem ve Teknikleri: / | Ağırlık kullanımı ile antrenman: barbell, dumbell, kettlebel | Anlatım, uygulamalı öğretim | Ağırlık ekipmanlarının hazırlanması |
14 | Kareografi hazırlama teknikleri | Kareografi hazırlama için grup çalışması | Grup çalışması ve alıştırma tekniği | - |
Eda BAYTAŞ Lessmills ders notları Group fitness training handbook. Kennedy-Armbruster, C., & Yoke, M. (2014). Methods of group exercise instruction. Human Kinetics.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Gözlem | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Alan Gezisi | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Rapor Sunma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |