Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EREK214 | Temel Hareket Eğitimi | Ders | 2 | 4 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Temel hareket becerileri, hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme ve öğretme
1 | Hareket eğitiminin önemini kavrar ve bilir. |
2 | Hareketin insan gelişimi ve sağlığına olan olumlu etkilerini bilir. |
3 | Hareket ile fiziksel gelişimin yanında toplumsal gelişim de sağlanır. |
4 | Öğrenciler liderlik ve işbirliği yapmayı öğrenir. |
5 | Hareket, öğrencilerin kendine olan güvenlerini arttırır. |
6 | Amaca yönelik hareketleri bulur ve uygular. |
7 | Öğrenciler öz-değerlendirme, akran değerlendirme ve grup değerlendirme farkını bilir. |
8 | Hareket eğitiminde çeşitlendirmeyi bilir ve uygulatır. |
Birinci Öğretim
Yok
Hareket kavramını ve ilkelerini uygulayabilme. Temel hareket becerilerini öğretebilme. Çocuğun fiziksel çevresi içinde kendinin ve bedenini kullanma kapasitesinin farkına varmasını sağlamak, yeterli hareket tepkileri kazandırmak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme Öğrencinin ders performansına hareket eğitiminin etkisi | |||
2 | Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı, atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme. | |||
3 | Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme. | |||
4 | Yer değiştirme, dengeleme(eğilme, esnetme, bükülme, çekme, döndürme, sallama,çevirme,konma/durma,itme,denge) ve nesne kontrolü gerektiren hareketler. | |||
5 | Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketler. | |||
6 | Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama. | |||
7 | Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama. | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme, vücut ve alan farkındalığını kavratabilme. | |||
10 | Vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri. | |||
11 | Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğretme. | |||
12 | Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları | |||
13 | Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları | |||
14 | Dersin değerlendirilmesi. |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Gösterme | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |