| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EANT265 | Cimnastik | Ders | 2 | 3 | 5.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Genel Cimnastikte temel duruş ve yürüyüş egzersizlerini öğrenerek, esneklik ve denge becerilerinin farkına varabilmektir
Öğretim Görevlisi Hülya SÖĞÜT YAZICI
| 1 | Genel Cimnastik ile ilgili kuramsal bilgileri açıklayabilme |
| 2 | Temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini gösterebilme. |
| 3 | Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri uygulayabilme. |
| 4 | Toplum önünde iş yapabilme |
| 5 | Spor da rekabet bilincini geliştirebilme |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Genel Cimnastiğin tanımı, Temel Jimnastik hareketleri ( Öne- geriye takla, amut takla, çember, kartvil, köprü v.b), Genel Jimnastik aletleriyle uygulamalar
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi,önemi ve gerekleri | Anlatım Tekniği | ||
| 2 | Cimnastik branşlarının tanıtılması, başarılı Türk cimnastikçilerin öğretilmesi. | |||
| 3 | Sportif ısınma ve çeşitleri | ısınma hareketleri | Gösterip yaptırma | |
| 4 | Cimnastiğe özgü elementler ve cimnastik duruşları. | Cimnastik temel duruş çalışmaları. | Gösterip yaptırma | |
| 5 | Alette cimnastik çalışmaları | cimnastik materyellerinde uygulamalı çalışmalar | ||
| 6 | Cimnastik branşında kullanılan temel hareketlerin öğrenimi (dengeler, dönüşler, sıçramalar) | Temel hareket öğretimi çalışmaları için hazırlık çalışmalarının yaptırılması. | Gösterip yaptırma | |
| 7 | Takla çeşitler | cimnastik sırası, cimnastik minderinde uygulamalar | Gösterip yaptırma | |
| 8 | Vize sınavı | |||
| 9 | Çember, amut uygulanışı ve basamaklaması | çember amut basamaklama çalışmalarının öğrencilere uygulatılması | Gösterip Yaptırma | |
| 10 | Çember çalışmaları | çember hareketinin yapım aşamalarının uygulatılması. | Gösterip Yaptırma | |
| 11 | Çember ve amut çalışmaları | Amut için duvar ve bar çalışmalarının uygulatılması. | ||
| 12 | Mum Duruşu ve el-baş amut çalışmaları | Mum duruşu basamaklamalarının uygulatılması. | Gösterip Yaptırma | |
| 13 | Cartvil çalışması | Cartvil hareketinin basamaklamalarının uygulatılması. | ||
| 14 | Dönem boyunca öğretilen hareketlerin tekrarlanması. | Dönem içerisinde uygulanan hareketlerin uygulamaları hakkında genel bilgi verilmesi ve tekrarlanması. | ||
| 15 | Final Sınavı. |
Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Dr. Salih SUVEREN Yılmaz, A. (2017). Temel Cimnastik. Ankara: Spor Yayınevi. Günay, M., Yüce, A., & Tamer, K. (2010). Artistik Cimnastik ve Öğretimi. Ankara: Gazi Kitabevi. Ersoy, G. (2015). Çocuklar İçin Temel Cimnastik Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayınları.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
| Tartışma | 1 | 10 | 10 |
| Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Rapor Sunma | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 124 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |