GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EANT265 Cimnastik Ders 2 3 5.00 2.00

Lisans


Türkçe


Genel Cimnastikte temel duruş ve yürüyüş egzersizlerini öğrenerek, esneklik ve denge becerilerinin farkına varabilmektir


Öğretim Görevlisi Hülya SÖĞÜT YAZICI


1 Genel Cimnastik ile ilgili kuramsal bilgileri açıklayabilme
2 Temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini gösterebilme.
3 Cimnastik branşı ile ilgili temel becerileri uygulayabilme.
4 Toplum önünde iş yapabilme
5 Spor da rekabet bilincini geliştirebilme

Birinci Öğretim


yok


Yok


Genel Cimnastiğin tanımı, Temel Jimnastik hareketleri ( Öne- geriye takla, amut takla, çember, kartvil, köprü v.b), Genel Jimnastik aletleriyle uygulamalar


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi,önemi ve gerekleri Anlatım Tekniği
2 Cimnastik branşlarının tanıtılması, başarılı Türk cimnastikçilerin öğretilmesi.
3 Sportif ısınma ve çeşitleri ısınma hareketleri Gösterip yaptırma
4 Cimnastiğe özgü elementler ve cimnastik duruşları. Cimnastik temel duruş çalışmaları. Gösterip yaptırma
5 Alette cimnastik çalışmaları cimnastik materyellerinde uygulamalı çalışmalar
6 Cimnastik branşında kullanılan temel hareketlerin öğrenimi (dengeler, dönüşler, sıçramalar) Temel hareket öğretimi çalışmaları için hazırlık çalışmalarının yaptırılması. Gösterip yaptırma
7 Takla çeşitler cimnastik sırası, cimnastik minderinde uygulamalar Gösterip yaptırma
8 Vize sınavı
9 Çember, amut uygulanışı ve basamaklaması çember amut basamaklama çalışmalarının öğrencilere uygulatılması Gösterip Yaptırma
10 Çember çalışmaları çember hareketinin yapım aşamalarının uygulatılması. Gösterip Yaptırma
11 Çember ve amut çalışmaları Amut için duvar ve bar çalışmalarının uygulatılması.
12 Mum Duruşu ve el-baş amut çalışmaları Mum duruşu basamaklamalarının uygulatılması. Gösterip Yaptırma
13 Cartvil çalışması Cartvil hareketinin basamaklamalarının uygulatılması.
14 Dönem boyunca öğretilen hareketlerin tekrarlanması. Dönem içerisinde uygulanan hareketlerin uygulamaları hakkında genel bilgi verilmesi ve tekrarlanması.
15 Final Sınavı.

Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Dr. Salih SUVEREN Yılmaz, A. (2017). Temel Cimnastik. Ankara: Spor Yayınevi. Günay, M., Yüce, A., & Tamer, K. (2010). Artistik Cimnastik ve Öğretimi. Ankara: Gazi Kitabevi. Ersoy, G. (2015). Çocuklar İçin Temel Cimnastik Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 4 5 20
Tartışma 1 10 10
Takım/Grup Çalışması 2 10 20
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 124

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek