Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EBES410 | Beslenme Danışmanlığı | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğrencilere; toplum beslenmesi veya bireysel beslenme eğitimi ve danışmanlığı sırasında kullanılabilecek eğitim materyallerinin ve yöntemlerinin ne olduğunu, bu materyallerin toplumun hangi gruplarında nasıl bir etki sağlayabileceğini, toplumun risk gruplarına veya büyük kitlelere ulaşım yöntemlerini ve bu gruplarda kullanılabilecek eğitim materyallerini, etkili iletişim becerilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
-
1 | Toplumda yaşayan belirli bir gruba yönelik beslenme eğitimi çalışmalarını yürütür. |
2 | Beslenme eğitiminde kullanılmaya uygun eğitim materyallerini konuyla ilgili ulusal ve uluslararası güncel kaynakları tarayarak hazırlar. |
3 | Eğitim ile genel sağlık durumu arasında neden-sonuç ilişkisi kurar. |
4 | Diyetetik uygulamalarında etkili iletişim bileşenlerini hatırlar. |
5 | Danışmanlık ve eğitimin etkinliğini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
.-
-
Tüm toplumdaki sağlıklı ve hasta bireylerle beslenme konusunda iletişim kurabilme ve eğitim yapabilme, bu eğitimlerde farklı eğitim materyal ve yöntemi kullanabilme.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ | ||
2 | BESLENME VE DİYETETİK UYGULAMA REHBERLERİ | ||
3 | BESLENME ALIŞKANLIKLARI VE DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER | ||
4 | BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞINA YÖNELİK TANIMLAR VE KAVRAMLAR | ||
5 | BESLENME BAKIM SÜRECİ | ||
6 | ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ | ||
7 | GÖRÜŞME TEKNİKLERİ | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | DANIŞAMANLIK BECERİLERİ | ||
10 | HAYATIN ÇEŞİTLİ EVRELERİNDE DANIŞMANLIK | ||
11 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
12 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
13 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Holli B., Beto J.(2014) Nutrition Counseling and Education Skills for Dietetics Professionals, sixth edition, Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkins. Contento IR.(2011), Nutrition Education, second edition,Jones and Bartlett Publishers
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 36 | 1 | 36 |
Takım/Grup Çalışması | 25 | 1 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 40 | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 143 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |