Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EBES311 | Fonksiyonel Besinler | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Fonksiyonel besinler ile ilgili temel bilgi ve kavramların öğrenilmesi, fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine etkilerinin tartışılmasıdır.
-
1 | Fonksiyonel besinlerin tanımlarını, sınıflandırılmasını ve tarihsel gelişim sürecini özetler. |
2 | Fonksiyonel besin, diyet takviyeleri, nutrasötikler gibi kavramlar arasındaki farkları ve benzerlikleri açıklar. |
3 | Biyoaktif besin bileşenlerini tanımlar. |
4 | Farklı besin gruplarına ait fonksiyonel besinleri kategorize eder. |
5 | Fonksiyonel besinlerin genel sağlık etkilerini açıklar. |
6 | Fonksiyonel besinlerle ilişkili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri araştırır. |
Birinci Öğretim
-
-
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | FONKSİYONEL BESİNLERİN TANIMI VE TARİHSEL SÜRECİ | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
2 | FONKSİYONEL BESİNLERİN SINIFLANDIRILMASI | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
3 | FONKSİYONEL BESİNLERİN SINIFLANDIRILMASI | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
4 | FONKSİYONEL BESİN BİLEŞENLERİ | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
5 | FONKSİYONEL BESİN BİLEŞENLERİ | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
6 | FONKSİYONEL BESİNLERİN SAĞLIK ETKİLERİ | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
7 | FONKSİYONEL BESİNLERİN SAĞLIK ETKİLERİ | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | FONKSİYONEL BESİNLERİN DİYETETİK UYGULAMALARINDAKİ ÖNEMİ | Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı | |
10 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
11 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
12 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
13 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | ||
15 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI |
Functional Foods Concept to Product. Gibson GR and Williams CM (ed), CRC Press, 2000. Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods. Wildman REC(ed), CRC Press, 2001
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Performans | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 24 | 24 |
Soru-Yanıt | 1 | 24 | 24 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |