GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EBES311 Fonksiyonel Besinler Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Fonksiyonel besinler ile ilgili temel bilgi ve kavramların öğrenilmesi, fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine etkilerinin tartışılmasıdır.


-


1 Fonksiyonel besinlerin tanımlarını, sınıflandırılmasını ve tarihsel gelişim sürecini özetler.
2 Fonksiyonel besin, diyet takviyeleri, nutrasötikler gibi kavramlar arasındaki farkları ve benzerlikleri açıklar.
3 Biyoaktif besin bileşenlerini tanımlar.
4 Farklı besin gruplarına ait fonksiyonel besinleri kategorize eder.
5 Fonksiyonel besinlerin genel sağlık etkilerini açıklar.
6 Fonksiyonel besinlerle ilişkili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri araştırır.

Birinci Öğretim


-


-



Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 FONKSİYONEL BESİNLERİN TANIMI VE TARİHSEL SÜRECİ Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
2 FONKSİYONEL BESİNLERİN SINIFLANDIRILMASI Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
3 FONKSİYONEL BESİNLERİN SINIFLANDIRILMASI Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
4 FONKSİYONEL BESİN BİLEŞENLERİ Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
5 FONKSİYONEL BESİN BİLEŞENLERİ Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
6 FONKSİYONEL BESİNLERİN SAĞLIK ETKİLERİ Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
7 FONKSİYONEL BESİNLERİN SAĞLIK ETKİLERİ Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 FONKSİYONEL BESİNLERİN DİYETETİK UYGULAMALARINDAKİ ÖNEMİ Kaynak kitaplar ve öğretim elemanı ders notlarından konu anlatımı
10 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
11 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
12 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
13 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
14 ÖĞRENCİ SUNUMLARI
15 ÖĞRENCİ SUNUMLARI

Functional Foods Concept to Product. Gibson GR and Williams CM (ed), CRC Press, 2000. Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods. Wildman REC(ed), CRC Press, 2001



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Performans 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 24 24
Soru-Yanıt 1 24 24
Bireysel Çalışma 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 35 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek