GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ETMT429 Moda Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilere moda pazarlamanın temel kavramlarını ve prensiplerini öğretmek, pazar araştırması ve analiz becerileri kazandırmak, tüketici davranışlarını inceleyerek pazarlama kararlarının etkisini anlamalarını sağlamak, dijital çağda pazarlamanın önemini ve uygulamalarını öğretmek, pazarlama stratejileri oluşturma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek, pazarlama performansını ölçme ve değerlendirme becerisi kazandırmak ve öğrencileri gerçek dünya pazarlama senaryolarına hazırlayarak pazarlama alanında kariyer yapmaya hazırlamaktır.


Doç. Dr. Ayben PAKOLPAKÇIL


1 Pazarlamanın 4P kapsamında tüm çalışmalarını yakından gözlemleyebilir.
2 Moda perakende yapısını tanır.
3 Moda tüketicisinin markalardan beklentilerini tahlil eder.
4 Moda tutundurma kampanyaları süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.


-


Ders içeriği, moda pazarlamasının genel kavramlarından başlayarak, pazar araştırması, tüketici davranışları, dijital pazarlama, ürün ve fiyat yönetimi, dağıtım ve tutundurma gibi konuları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler, teorik bilgilerin yanı sıra vaka analizleri ve uygulamalı projelerle de pazarlama becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. Dersin sonunda, öğrenciler pazarlama stratejileri oluşturma, uygulama ve değerlendirme yetkinliğine sahip olacaklardır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Moda pazarlamasının genel kavramları
2 Pazarlama bilgisi ve pazar araştırması
3 Pazar analizi
4 Tüketici pazarı ve tüketici davranışları
5 Dijital çağda pazarlama
6 Dijital içerik pazarlaması
7 Influencer pazarlama
8 ARA SINAV
9 Ürün oluşturma
10 Fiyat yönetimi
11 Dağıtım yönetimi
12 Kişisel satış
13 Satış tutundurma
14 Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
15 Final Sınavı

Moda Pazarlama, Dr. Şule Çivitci ASİL YAYIN DAĞITIM, 2004. Marketing Fashion, Harriet Posner, 2011



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 45 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 141

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek