Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ETMT429 | Moda Pazarlama | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilere moda pazarlamanın temel kavramlarını ve prensiplerini öğretmek, pazar araştırması ve analiz becerileri kazandırmak, tüketici davranışlarını inceleyerek pazarlama kararlarının etkisini anlamalarını sağlamak, dijital çağda pazarlamanın önemini ve uygulamalarını öğretmek, pazarlama stratejileri oluşturma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek, pazarlama performansını ölçme ve değerlendirme becerisi kazandırmak ve öğrencileri gerçek dünya pazarlama senaryolarına hazırlayarak pazarlama alanında kariyer yapmaya hazırlamaktır.
Doç. Dr. Ayben PAKOLPAKÇIL
1 | Pazarlamanın 4P kapsamında tüm çalışmalarını yakından gözlemleyebilir. |
2 | Moda perakende yapısını tanır. |
3 | Moda tüketicisinin markalardan beklentilerini tahlil eder. |
4 | Moda tutundurma kampanyaları süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
-
Ders içeriği, moda pazarlamasının genel kavramlarından başlayarak, pazar araştırması, tüketici davranışları, dijital pazarlama, ürün ve fiyat yönetimi, dağıtım ve tutundurma gibi konuları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler, teorik bilgilerin yanı sıra vaka analizleri ve uygulamalı projelerle de pazarlama becerilerini geliştirme fırsatı bulacaklardır. Dersin sonunda, öğrenciler pazarlama stratejileri oluşturma, uygulama ve değerlendirme yetkinliğine sahip olacaklardır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Moda pazarlamasının genel kavramları | ||
2 | Pazarlama bilgisi ve pazar araştırması | ||
3 | Pazar analizi | ||
4 | Tüketici pazarı ve tüketici davranışları | ||
5 | Dijital çağda pazarlama | ||
6 | Dijital içerik pazarlaması | ||
7 | Influencer pazarlama | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Ürün oluşturma | ||
10 | Fiyat yönetimi | ||
11 | Dağıtım yönetimi | ||
12 | Kişisel satış | ||
13 | Satış tutundurma | ||
14 | Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi | ||
15 | Final Sınavı |
Moda Pazarlama, Dr. Şule Çivitci ASİL YAYIN DAĞITIM, 2004. Marketing Fashion, Harriet Posner, 2011
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 141 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |