Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EICM224 | Mimarlık Tarihi | Ders | 2 | 4 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, kronolojiye bağlı kalarak, Neolitik Dönemden Modernizm’in ortaya çıkışına kadar uzanan geniş zaman aralığında varlık gösteren, sivil/dini mimarlık ürünlerini, sosyo-kültürel arka planları, üslup özellikleri, mimarlık tarihi kavramları çerçevesinde kapsamlı bir biçimde ele alarak, öğrencilerin, mimarlık ürünlerini kendi kültürel ve tarihsel bağlamları içinde anlamasını amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Nevin Kurtay
1 | Öğrenciler, belirlenen zaman aralığı içinde belli başlı mimarlık akımlarının genel özelliklerini öğreneceklerdir. |
2 | Öğrenciler, farklı tarihsel dönemler ve farklı mimarlık akımları içinde üretilmiş olan yapıları ayırt edip, doğru olarak tanımlayıp, yorumlayabileceklerdir. |
3 | Öğrenciler, mimarlık tarihi bilgi alanına özgü temel düşünme biçimlerini anlayacaklardır. |
4 | Öğrenciler, mimarlık tarihi bilgi alanına özgü temel kavramlar ve kuramlara ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. |
5 | Öğrenciler, mimarlık tarihi bilgi alanına özgü temel terminolojiyi anlayıp, yazılı ve sözlü olarak doğru ifade etmeyi öğreneceklerdir. |
Birinci Öğretim
-
-
Ders, haftalık konu başlıklarına ilişkin görsel ve kuramsal materyalleri içeren sunum, sınıf içi tartışma ve öğrencilerin dönem sonu için hazırlayacakları bilimsel araştırma posterlerine yönelik değerlendirmelerden oluşmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğine ve akışına ilişkin bilgilendirme Ders başarısının değerlendirilme ölçütlerine ilişkin bilgilendirme | ||
2 | Neolitik Dönemde Mimarlık | ||
3 | Antik Mısır ve Antik Mezopotamya Mimarlığı | ||
4 | Antik Yunan ve Antik Roma Mimarlığı | ||
5 | Geç Antik Dönem Mimarlığı | ||
6 | Karolenj ve Romanesk Mimarlık | ||
7 | Gotik Mimarlık | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Rönesans Mimarlığı | ||
10 | Maniyerizm ve Barok Mimarlık | ||
11 | Rokoko ve Tarihselci Üsluplar | ||
12 | Endüstri Devrimi ve Arts and Crafts Hareketi | ||
13 | Art Nouveau | ||
14 | De Stijl, Bauhaus ve Modernizm | ||
15 | FİNAL |
Brown, P. (1999) The World of Antiquity, London Thames & Hudson. Gombrich, E. H. (2016) Sanatın Öyküsü, İstanbul, Remzi Kitabevi. Nuttgens, P. (1983) The Story of Architecture, Oxford, Phaidon Press. Rogers, R. (2014) Architecture the Whole Story, London, Thames & Hudson. Roth, L. M. (2014) Mimarlığın Öyküsü, İstanbul, Kabalcı Yayınevi. Turani, A. (1992) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul, Remzi Kitabevi. Vitruvius, (1998) Mimarlık Üzerine On Kitap, İstanbul, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |