Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EARC216 | Architectural Design III | Ders | 2 | 4 | 8.00 | 4.00 |
Lisans
Dersin amacı, proje alanına yaklaşım, bağlamın çözümlenmesi, irdelenmesi, sorunsalın belirlenmesi, çözümlenmesi ve gerekli ölçek uyarınca öneriler getirilmesidir.
Öğr. Gör. Nazlıcan Nazlı
1 | Çevre şartlarını analiz edebilir. |
2 | Bir kültür mekanı için tasarım senaryosu geliştirebilir. |
3 | Mimari tasarım ile yaptığı araştırmaları ilişkilendirebilir. |
4 | Vaziyet planı ölçeğinde tasarım kararları alabilir. |
5 | Projenin gerektirdiği çizimleri farklı anlatım teknikleriyle ifade edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Proje kapsamında, öğrencilerden kültürler arası bir sosyal sorumluluk projesi geliştirmeleri beklenir. Öğrenci ilk etapta ait olduğu kültürden ayrı bir hedef kültür seçer ve bunu analiz eder. Daha sonra, hedef ülkeye Türkiye’den giden demiryolu ya da deniz yollarını araştırır. Araştırmalar sonucu kendine bir rota belirler. Belirlediği rotanın türüne göre tren vagonu ya da gemi konteyner boyutlarını ve taşımacılık detaylarını inceler. Hedef kültür analizinden çıkardığı sonuçlara göre sosyal sorumluluk niteliği olan bir fonksiyon tasarımı yapar. Bu fonksiyon, bir tren vagonu ya da konteyner aracılığıyla taşınıp götürülebilecek ve yerinde inşa edilebilecek nitelikte olmalıdır. Tasarlanan fonksiyon; eğitim, sağlık, sanat, gastronomi vs. gibi alanlarda olabilir. Tasarlanan fonksiyonun bir mimari programa dönüşmesi ve mekansallaşması sürecinde gidecek olduğu yerin kültürünü yansıtması veya oraya adapte olması beklenir. Kurulacak mekan, bir veya birden fazla modülün içine hazır olarak kurulabileceği gibi modüllerin içine sığacak şekilde demonte olarak da kurgulanabilir. Bu noktada, öğrenciden demonte mekanın inşa sürecini de tasarlaması beklenir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş, Konunun Tanımı, Kavramların Belirlenmesi | |||
2 | Seçilen kültürün analizi, rota araştırması | |||
3 | Seçilen kültürün analizi, rota araştırması | |||
4 | Fonksiyon tasarımı, Tasarlanan fonksiyonun seçilen kültürle beraber değerlendirilmesi | |||
5 | Fonksiyon tasarımı, Tasarlanan fonksiyonun seçilen kültürle beraber değerlendirilmesi | |||
6 | Tasarlanan fonksiyonun modülerleştirilmesi | |||
7 | Tasarlanan fonksiyonun modülerleştirilmesi | |||
8 | Vize | Jüri | ||
9 | Fonksiyonun mekansallaştırılması | |||
10 | Fonksiyonun mekansallaştırılması | |||
11 | Mekansallaşan fonksiyonun modüle adaptasyonu ve taşınması | |||
12 | Mekansallaşan fonksiyonun modüle adaptasyonu ve taşınması | |||
13 | Çalışmaların değerlendirilmesi ve sunum haline getirme | |||
14 | Çalışmaların değerlendirilmesi ve sunum haline getirme | |||
15 | final | jüri |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Proje Sunma | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |