Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESPR107 | Araştırma ve Sunum Teknikleri | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Antrenörlük eğitimi, egzersiz ve spor bilimleri, rekreasyon ve spor yöneticiliği alanında güncel yaklaşımları ve konuları takip edebilme, ilgili alan ile ilgili araştırma yapma ve sunum yapabilmek için öğrencilerde zemin hazırlayabilme.
Dr. Öğr. Üyesi Esen KIZILDAĞ KALE
1 | Olay ve olgu karşısında durumu felsefi, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme ve açıklayabilme |
2 | Temel ve uygulamalı bilimler ile sosyal bilimlerin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme. |
3 | Beden eğitimi ve spor alanının temel kavramlarını araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme. |
4 | Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme |
5 | Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilmek. |
6 | Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilmek. |
7 | Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilmek. |
8 | Alana ait bilgilerin karmaşık, sürekli ve değişen bir yapıda olduğunu kavrayabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders içeriği, sunum becerileri ve dil becerilerine odaklanmaktadır. Sunum becerileri, sunumda özgüven oluşturma, görsel-işitsel yardımcı öğeler, sunumun aşamaları, alan yazın tarama ve sunum türlerini kapsamaktadır. Sunum teknikleri, sunum çeşitleri, iyi bir sunumu sağlayacak kriterlerin kazandırılması dersin temel içeriğidir. Bireysel ve grup sunumlar yapmak, bu dersin değerlendirmesini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırma kavramına giriş | ||
2 | Gözlem yapma, olguları görebilme ve düşünce. | ||
3 | Gözlemler sonucu problem görebilme. | ||
4 | Problem cümlesi? Problem cümlesi oluşturma. | ||
5 | Bilimsel yazı okuma ve araştırma. | ||
6 | Bilimsel yazı okuma ve araştırma. | ||
7 | Vize Sınavı | ||
8 | Probleme çözüm üretme | ||
9 | Hipotez kavramı | ||
10 | Problem cümlesine önerme yapılması (hipotez) | ||
11 | Rapor ve Sunum hazırlama | ||
12 | Etkili sunum teknikleri | ||
13 | Raporun sunulması | ||
14 | Raporun sunulması | ||
15 | Raporun sunulması | ||
16 | Final Sınavları |
Balcı, A. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Ankara: PegemA Yayıncılık. Kaptan, S. (2002). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayıncılık. Kuş, E. (2007). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Ankara: Anı Yayıncılık. Şimşek, H. & Yıldırım A. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Tanrıöğen, A. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık. Diğer araştırma teknikleri kitap ve bilimsel araştırma makaleleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 2 | 1 | 2 |
Soru-Yanıt | 15 | 2 | 30 |
Beyin Fırtınası | 6 | 2 | 12 |
Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |