Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM210 | Mimari Tasarım III | Ders | 2 | 4 | 8.00 | 4.00 |
Lisans
Bir kent parçasının analizinden başlayarak mimari ölçeğe kadar inilen süreç içinde, öğrencilerin gözlemlerine ve araştırmalarına dayanarak belirlenen konu ve programlara göre tasarımlar geliştirilmesi amaçlanır.
Dr. Öğr. Üyesi Sena GÜNGÖR
1 | Çevre şartlarını analiz edebilir. |
2 | Bir çalışma alanı için tasarım senaryosu geliştirebilir. |
3 | Mimari tasarım ile yaptığı araştırmaları ilişkilendirebilir. |
4 | Vaziyet planı ölçeğinde tasarım kararları alabilir. |
5 | Projenin gerektirdiği çizimleri farklı anlatım teknikleriyle ifade edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders, bir ortak çalışma alanı yapısının tasarımı ve proje olarak sunumunu içerir. Öğrencinin maksimum 2500 m2’lik yapı alanını çözmesi beklenir. - Öğrencinin 3 boyutlu çalışmalarda maket yapması zorunludur. İsteyen öğrenciler buna ek olarak bilgisayar programları ile model de yapabilirler. - Öğrencilerin maket yapımında lazer kesim kullanması yasaktır. Hedef kültür analizinden çıkardığı sonuçlara göre sosyal sorumluluk niteliği olan bir fonksiyon tasarımı yapar. Bu fonksiyon, bir tren vagonu ya da konteyner aracılığıyla taşınıp götürülebilecek ve yerinde inşa edilebilecek nitelikte olmalıdır. Tasarlanan fonksiyon; eğitim, sağlık, sanat, gastronomi vs. gibi alanlarda olabilir. Tasarlanan fonksiyonun bir mimari programa dönüşmesi ve mekansallaşması sürecinde gidecek olduğu yerin kültürünü yansıtması veya oraya adapte olması beklenir. Kurulacak mekan, bir veya birden fazla modülün içine hazır olarak kurulabileceği gibi modüllerin içine sığacak şekilde demonte olarak da kurgulanabilir. Bu noktada, öğrenciden demonte mekanın inşa sürecini de tasarlaması beklenir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | - Atölye konusunun tartışılması - Öğrencilerin sorularının yanıtlanması | - Atölye 1: Co-working kavramının örnekler üzerinden araştırılması - Atölye 2: Arazi analizlerinin yapılması | ||
2 | - Atölye 1 ve 2’nin sunumları (5p) - Atölye 3: Atölye 1 ve 2’nin değerlendirmesi sonrası gereken analiz ve örnek inceleme revizyonlarının yapılması | |||
3 | - Atölye 3’ün sunumları (5p) - Atölye 4: İhtiyaç programının belirlenmesi, senaryo oluşturulması - Atölye 5: Senaryo üzerinden fikir diyagramları ve eskizler oluşturulması | |||
4 | - Atölye 4 ve 5’in sunumları (5p) - Atölye 6: Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden 1/500 ölçekte kütle ve vaziyet planı çalışmaları (vaziyet planı, kütle maketi, siluetler) | |||
5 | - Atölye 6’nın sunumları (5p) - Atölye 7: Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden 1/500 ölçekte kütle ve vaziyet planı çalışmaları (vaziyet planı, kütle maketi, siluetler) | |||
6 | Analizler, senaryo ve örnekler üzerinden 1/500 ölçekte kütle ve vaziyet planı çalışmaları (vaziyet planı, kütle maketi, siluetler) | |||
7 | - Vize teslim kriterlerinin ve istenilenlerin öğrencilere aktarımı | - Öğrencilerin vize öncesi sunumları ve kritikler | ||
8 | - Öğrencilerin vize öncesi son sunumları ve kritikler - Atölye Çalışması 8: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları (Vize sonrası değerlendirilmek üzere) | |||
9 | Ara Sınav | Jüri | ||
10 | - Vize sunumundaki kritiklere göre revize çalışmaların incelenmesi - Atölye Çalışması 8: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları | |||
11 | - Atölye 8’in sunumları (5p) - Atölye Çalışması 9: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) | |||
12 | - Atölye 9’un sunumları (5p) - Atölye Çalışması 10: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) | |||
13 | - Atölye 10’un sunumları (5p) - Atölye Çalışması 11: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) | |||
14 | - Atölye 11’in sunumları (5p) - Atölye Çalışması 12: 1/100 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları - 3 boyutlu görselleştirme çalışmaları (maket, model, perspektif vs.) - Yapılan çalışmaların görselleştirmeleri üzerine son kritikler | |||
15 | Jüri için hazırlık, sunum ve görselleştirme çalışmaları |
1. Projeler Yapılar 2: Ofisler, Yem YAYIN, 2023. 2.Tasarım Dergisi, Sayı 275, Ofis Yapıları. 3. Magrinya, O. Office Design, Architecture Today, BOOQ Publishing: Barcelona, Spain, 2019. 4. Vranckx, B. I Work @ Home. Home Offices for a New Era, BOOQ Publishing: Barcelona, Spain, 2022. 5. Daab, R. High On... Office Design, BOOQ Publishing: Barcelona, Spain, 2019.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Proje Sunma | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |