Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMIM121 | Temel Tasarım | Ders | 1 | 1 | 7.00 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, temel tasarım ilkelerine dayanan tasarım meseleleri hakkında öğrencinin fikir yürütmesi için ihtiyaç duyduğu öğrenim deneyimini sunmayı amaçlar. Ders, öğrencilere yaratıcılıkta kavramsal ve uygulama temelli bilgi sunması, tasarım ilkeleri ve tasarım elementleri hakkında fikir sunması açısından bu ders, iç mimarlık eğitimi alan öğrencilerin ilk yarıyılı icin oldukça önemlidir.
Öğr.Gör. Fatma Merve UĞUR
1 | Tasarımın temel ilkelerini anlama ve yorumlama. |
2 | Kavramsal tasarım sürecinde tasarımcının algısal yaklaşımları ve estetik için kavramsal bir çerçeve kazanma. |
3 | Karşılaştığı problemleri tasarım düşüncesi ile çözmek için temel seviyede beceri kazanma. |
4 | Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürme becerisi kazanma. |
5 | Tasarım kavramlarını mekansal bağlamda yorumlama becerisini elde edebilecekler. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders tasarım dili, görsel ifade ve yaratıcı problem çözmenin temellerini tanıtır. Tasarım unsurları ve ilkeleri iki ve üç boyutlu çalışmalarla keşfedilir. Görsel algının tasarımdaki yeri uygulamalı olarak ele alınır, irdelenir. Bu ders uygulamaya dayalı bir stüdyo dersidir. Stüdyo oturumları ödevler ve incelemeler için kullanılacaktır. Her hafta, öğrenciler görsel malzemeler üzerine tartışmalarla yeni bir konuyla tanıştırılır. Öğrenciler bu konuları iki ve/veya üç boyutlu stüdyo içi ödevler ve ev ödevleri ile araştırırlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Derse giriş. Haftalık konu başlıklarının tanıtılması ve ders başarı değerlendirme ölçütlerinin anlatılması. | Yok | PPT Sunum ve uygulama | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi |
2 | Araç gereçlerin kullanımı, temel tasarım ilkelerinin anlatımı, nokta ve çizgi çalışmaları | Nokta ve çizgi uygulaması, materyallerin kullanımı, farklı kalınlıklardaki kalemlerin kullanımı | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
3 | Nokta ve çizgi çalışmaları, şekil-zemin ilişkisi ile çizgilerin alanlara dönüşmesi | Çizgilerle ve noktalarla yapılan kompozisyonun farklı konseptlerde yeniden kurgulanması | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
4 | Temel Tasarım ilkelerinin anlatılması,: denge, birlik, hiyerarşi, oran-orantı, uygunluk, zıtlık (kontrast), tekrar (ritm), egemenlik (vurğu), hiyerarşi (koram), baskınlık ve bütünlük | Tasarım ilkelerininin verilen uygulamalarla incelenmesi, kompozisyon oluşturma | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
5 | Temel Tasarım ilkelerinin anlatılması,: denge, birlik, hiyerarşi, oran-orantı, uygunluk, zıtlık (kontrast), tekrar (ritm), egemenlik (vurğu), hiyerarşi (koram), baskınlık ve bütünlük | Çizgi ve noktalar kullanarak tekrar-ritm, birlik, egemenlik ilkelerine uygun kompozisyon oluşturma | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
6 | Temel Tasarım ilkelerinin anlatılması,: denge, birlik, hiyerarşi, oran-orantı, uygunluk, zıtlık (kontrast), tekrar (ritm), egemenlik (vurğu), hiyerarşi (koram), baskınlık ve bütünlük | Verilen şekillerle dinamik-statik, denge kompozisyonu oluşturma. | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
7 | Temel Tasarım ilkelerinin anlatılması,: denge, birlik, hiyerarşi, oran-orantı, uygunluk, zıtlık (kontrast), tekrar (ritm), egemenlik (vurğu), hiyerarşi (koram), baskınlık ve bütünlük. Şekil zemin ilişkisinin irdelenmesi. | Verilen öğe ile şekil zemin ilişkisini vurgulayarak soyut bir yaklaşım oluşturma | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
8 | ARA SINAV | Teslim | ||
9 | Renklerin anlatılması, ana ve ara renkler, temel tasarımda renk kullanımına örneklerin gösterilmesi, renk, algı derinlik ilişkisi. | Renk paleti, renk çember renklerin elde edilmesi. | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
10 | Renk çalışmaları, renklerin bir arada kullanılması, renk kullanımına örnekler | Renk ve kurgu çalışması, kurgulanan konseptte renklerin kullanımı | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
11 | Geometrik Desen ve Renk Çalışması | Geometrik desen oluşturma, geometrik deseni temel tasarım ilkeleri bağlamında 3 boyuta taşıma ve renklerle kurgulama | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
12 | Gestalt ilkeleri ve Temel Tasarım ilişkisi | Gestalt ilkeleri ile yapılan kurgunun 3 boyuta aktarılması | PPT Sunum ve uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
13 | Final projelerinin üretimi | Görsel ve mekansal algı, Temel Tasarım ilkeleri ve Gestalt ikeleri doğrultusunda 3 boyutlu modellerin kurgusu ve üretimi | Uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
14 | Final projelerinin üretimi | Görsel ve mekansal algı, Temel Tasarım ilkeleri ve Gestalt ikeleri doğrultusunda 3 boyutlu modellerin kurgusu ve üretimi | Uygulama | Ders notlarının tekrarı, uygulama - ev ödevi |
15 | FİNAL | Teslim |
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık Landa, R., Thinking Creatively: New Ways to Unlock Your Visual Imagination, North Light Books, 1998 Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill McKim, H.R., Experiences in Visual Thinking, Brooks/Cole Publishing Company, 1980 Gombrich E.H., The Story of Art, Phaidon Press, London,1995 4. De Sausmarez, M., Basic design: the dynamics of visual form, London: A. & C. Black, 2001 Curtis,B., Drawing from Observation: An Introduction to Perceptual Drawing, Mc Graw Hill Education, 2009 Wong, W., Principles of Color Design, John Wiley and Sons Inc., 1997 Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, istanbul, 2005. Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi Ching, F.,D.,K., Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Sevgi Lökçe, Yem Yayınları, İstanbul Eylül 2002 Maitland, The Art of Colour and Design, McGraw-Hill, NY,1951 İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 5 | 65 |
Uygulama/Pratik | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 177 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |