Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EYMD429 | Transmedya | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Bu dersin amacı, farklı mecralarda hikaye anlatımı olarak tanımlanan transmedya uygulamaları konusunda pratik yaptırmaktır. Sanatsal olduğu kadar ticari de olan transmedya uygulamalarından örnekler üzerinden kavram ve pratikler tartışılacaktır.
Doç. Dr. Gülsün BOZKURT
1 | Geleneksel hikâye anlatımından transmedya hikâye anlatımına geçişi açıklar. |
2 | Transmedya hikâye anlatımının günümüz medya sektöründeki önemini kavrar. |
3 | Farklı mecraların sunduğu olanaklar hakkında bilgi edinir. |
4 | Farklı alanlardan transmedya örneklerini analiz eder. |
5 | Transmedya hikâye anlatımı tekniklerini uygular ve yaratıcı projeler üretir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
-
`Transmedya`, izleyicinin deneyimini geliştirmek için her birinden yararlanmak için birden fazla hikaye anlatımı platformunda tasarlanmış anlatı olarak tanımlanır. Çoğu transmedya deneyimi, ticari ve sanatsal nedenlerle bir başka ortama yayılan bir ortamda başarıya sahiptir. Kurs, spekülatif kurguda sağlam hikaye anlatımının temellerine odaklanır ve farklı medyalardaki farklı sunumların izleyici için deneyimi nasıl tamamlayıp geliştirebileceğini araştırır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Transmedya hikaye anlatımı kavramına genel bakış | ||
2 | Transmedyanın kısa tarihi | ||
3 | Transmedya deneyimi | ||
4 | Transmedya pratiklerinden örnekler I | ||
5 | Transmedya pratiklerinden örnekler II | ||
6 | Transmedyanın eğitime uygulanması | ||
7 | Transmedya pazarlaması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Transmedya hikaye evreni oluşturma | ||
10 | Transmedya hikaye evrenini geliştirme | ||
11 | Transmedya hikaye evreninin gerçek yaşamda uygulanması | ||
12 | Geliştirilen transmedya evrenin deneyimlerinin yorumlanması | ||
13 | Trasmedya uygulaması I | ||
14 | Trasmedya uygulaması II | ||
15 | Final Sınavı |
Convergence Culture: Where Old and New Media Collide– NYU Press – 2008 Interactive Narratives and Transmedia Storytelling Creating Immersive Stories Across New Media Platforms – Kelly McErlean – Routledge – 2018 Henry Jenkins, Cesur Yeni Dünya
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |