GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EBUS321 International Business Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans



Uluslararası örgütlerin yer aldıkları farklı çevresel koşulları anlamak, bu örgütlerin rekabetçi güçlerini arttırmalarını sağlamak için geliştirilebilecek stratejileri öğrenmek ve uygulayabilmek.


Öğr. Gör. Begüm Maral


1 Örgütlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda faaliyet gösterirken karşılaştıkları farklılıkları açıklayabilecektir.
2 Farklı ülkelerdeki çevresel koşulların, uluslararası operasyonlarda ne kadar etkili olabileceğini değerlendirebilecektir.
3 Kültürel farkların bireyi nasıl etkilediğini ve bu etkinin uluslararası işletmelerce nasıl değerlendirilmesi gerektiğini açıklayabilecektir,
4 Uluslararası pazarlara giriş aşamasında yapılması gereken araştırmalar ile ilgili karar verebilecektir.

Birinci Öğretim


.


.


Bu ders uluslararası işletmeciliğin tüm yönleriyle kavranmasını ve yerel pazarlar üzerinde ki etkileri kapsayacaktır. Başka bir deyişle bu ders kapsamında öğrencilerin uluslararası işletmelerin ulusal işletmelerden neden farklılık gösterdiği, uluslararası ticarete ait ekonomi teorilerini ve uluslararası çevrenin kontrol edilemeyen zorlamalarına karşı yöneticilerin nasıl davrandıklarını anlaması hedeflenmektedir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 GİRİŞ VE TARTIŞMA
2 Uluslararası İşletmenin ana kavramları
3 Uluslararası Ticaret ve Küreselleşme, Küresel İşletmeler Açısından Dünyaya Etkileri ve Sonuçları
4 Uluslararası İş Ortamı (PESTEL Analizi) -1-Demografik Çevre
5 Uluslararası İş Ortamı (PESTEL Analizi) -2-Politik Çevre
6 Uluslararası İş Ortamı (PESTEL Analizi) -3-Ekonomik Çevre
7 Uluslararası İş Ortamı (PESTEL Analizi) -4-Sosyal ve Kültürel Çevre
8 Küresel İşletmelerde Küresel Yönetim ve Kültürel Farklılıklar / Çeşitlilik
9 Küresel İş Stratejileri - Standardizasyon
10 Küresel İş Stratejileri - Standardizasyon 2 + Adaptasyon Stratejisi
11 Küresel İş Stratejileri - Adaptasyon
12 Küresel İş Stratejileri - Küyerelleşme
13 Küresel Pazarlama
14 Son Gelişmeler ve Trend Konular Hakkında Genel İnceleme ve Tartışma

International Business: Strategy, Management and the New Realities, Cavusgil, Knight and Riesenberger, 4th Edition, Global Edition. Global Marketing, Global Edition, 9/E, Warren J. Keegan Mark C. Green, Pearson ; International Business: Environment and Operations: Daniels, Radebaugh, and Sullivan. Eğitmen Notları Business Week, Harvard Business Review, The Economist, Journal: Journal of International Business Studies; Journal of Management Studies; Journal of Marketing; Academy of Management Review; Harvard Business Review Publications Websites of Interest: • Economist www.economistacademic.com • Wall Street Journal www.wallstreet.com • Business Week - http://www.resourcecenter.businessweek.com • Bloomberg- www.bloomberg.com • New York Times - http://www.nytimes.com/pages/business/index.html • Wall Street Journal – www.wsjstudent.com • CNN- www.cnn.com • Financial Times www.ft.com



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü (saat) 150

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek